„Rail Baltica“ procesas įsibėgėja projektavimo etape (...). Viso iki šių metų pabaigos planuojame pasirašyti 9 iš 11 sutarčių, kurios sudaro 75 proc. viso „Rail Baltica“ ruožo“, – penktadienį „Rail Baltica“ projektavimo sutarties pasirašyme BNS sakė I.Degutis.
Ruožus nuo Kauno iki Ramygalos ir nuo Ramygalos iki Latvijos sienos projektuos „Idom Consulting, Engineering, Architecture“, su kuria sutartys buvo pasirašytos penktadienį.
Pasak I.Degučio, „Idom“ iš 7 oficialiai paskelbtų „Rail Baltica“ pirkimų laimėjo 5, todėl yra labai svarbi projekto įgyvendinimo partnerė.
Anot jo, tai, kad tokia įmonė kaip „Idom“ imasi „Rail Baltica“ ruožų projektavimo, yra didelis įvertinimas pačiam projektui.
„Tai yra reikšmingas „Rail Baltica“ projekto įvertinimas. „Idom“ yra suprojektavusi daugiau kaip 3 tūkst. kilometrų europinės vėžės geležinkelio, kur greitis yra 350 kilometrų per valandą. Mes pilnai pasitikime jų projektavimo galimybėmis“, – sakė I.Degutis.
Jis teigė, kad skelbiant „Rail Baltica“ ruožų projektavimo konkursus, buvo susilaukta reikšmingo dėmesio iš užsienio įmonių.
„Buvo labai reikšmingas susidomėjimas, mes gavom 10 pasiūlymų iš tarptautinių bendrovių, kurių subrangovai buvo lietuviai. „Idom“ buvo įmonė, pasiūliusi geriausią ekonominį ir finansinį naudingumą. Mes vertinome ne tik kainą, bet ir kokybę“, – teigė „RB Rail“ valdybos narys.
„Idom“ taip pat projektuos „Rail Baltica“ ruožą nuo Kauno iki Ramygalos, be to, įmonė penktadienį taip pat pasirašė sutartį dėl europinės vėžės geležinkelio projektavimo Estijoje, ruože nuo Talino iki Raplos.
Lietuvoje dar reikės išsirinkti projektuotoją, kuris projektuos „Rail Baltica“ ruožą nuo Kauno iki Lenkijos sienos. Pasak I.Degučio, šiuo metu ruože yra pradėti teritoriniai planavimo darbai, kurie truks apie dvejus metus, o projektuotojo šiam ruožui bus ieškoma baigus šiuos darbus.