Į Lenkiją traukiniu – tik 50 km/h greičiu, nes trūksta 85 mln. eurų

Jau po kelių savaičių, praėjus 77 metų pertraukai, lietuviai į Lenkiją traukiniu galės keliauti tiesiogiai. Tiesa, pasiekti Balstogę 50 km per valandą greičiu dardančiu traukiniu iš Kauno užtruks net penkias valandas. „Lietuvos geležinkelių“ atstovai aiškina, jog europinėje geležinkelio vėžėje į Lenkiją nėra signalizacijos, todėl toks ir greitis. O ar po dešimtmečio traukiniai į Balstogę važiuos beveik penkis kartus greičiau, priklauso nuo pinigus skirstančios Europos Komisijos.
Traukinys Kaunas–Balstogė
Traukinys Kaunas–Balstogė / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Autobusu – brangiau

Šiuo metu nukeliauti iki didžiausio Lenkijos šiaurės rytų miesto Balstogės autobusu iš Kauno užtrunka apie keturias su puse valandos, o traukiniu ji truks pusvalandžiu ilgiau. Vis dėlto ilgesnę kelionės trukmę atperka mažesnė bilieto kaina – 11 Eur, analogiška kelionė autobusu atsieina šešiais eurais brangiau.

Suprasti akimirksniu

  • Traukiniu nuvykti iki Balstogės bus pigiau, bet ilgiau nei autobusu
  • Didesnį traukinių į Lenkiją greitį riboja neįdiegta signalizacijos sistema europinėje vėžėje
  • Tikimasi, kad per metus maršrutu Kaunas–Balstogė bus pervežta daugiau nei 10 tūkst. keleivių

Kaip 15min aiškino „Lietuvos geležinkelių“ atstovė spaudai Inga Čiuberkytė, tai, kad kelionė iki Balstogės truks net penkias valandas, lemia signalizacijos nebuvimas 1435 mm, europine vadinamoje traukinio vėžėje.

„Dėl to traukiniai važiuoja lėčiau pagal atskirai parengtą tvarką, o geležinkelio pervažose skiriami signalininkai“, – traukinio lėtumo priežastį aiškino I.Čiuberkytė.

Bendrovės atstovė teigė, kad keleiviniai traukiniai iš Lietuvos europine vėže teoriškai galėtų važiuoti ir 160 km per valandą, o iki 2025 m. pasiekti ir 240 km per valandą greitį, tačiau tam būtinas didesnis tiek ES, tiek biudžeto finansavimas.

Pagrindinė kliūtis vykdyti saugias greitas keliones yra neįdiegta traukinių eismo valdymo sistema (ERTMS) minėtame geležinkelio ruože.

„Deja, EK neskyrė paramos eismo valdymo sistemos įdiegimui tuo atitolindama linijos eksploatacijos pradžią ir iškeldama papildomų klausimų dėl galimybės ruože Lenkijos ir Lietuvos siena–Kaunas pasiekti 240 kilometrų per valandą greitį“, – tikino I.Čiuberkytė. Jo teigimu, ERTMS įdiegimas kainuotų apie 85 mln. Eur.

Pigiau nusipirkti nepavyks

Nepaisant to, kad kol kas žymiai greičiau iki Lenkijos vežančių traukinių lietuviams teks palaukti, „Lietuvos geležinkeliai“ tikisi, jog keleivių, kurie rinksis naująjį maršrutą, netrūks. Įmonės skaičiavimais, keleivių skaičius per metus viršys 10500.

Traukiniai iš Kauno į Balstogę pradės kursuoti birželio 17 d.

Traukiniai iš Kauno į Balstogę pradės kursuoti birželio 17 d. Bilietų į juos prekyba traukinių bilietų kasose bus pradėta birželio 2 d., o „Lietuvos geležinkelių“ interneto svetainėje prasidės per artimiausias savaites.

Nors keleivių vežimą iš Kauno į Balstogę „Lietuvos geležinkeliai“ organizuos su Lenkijos įmone „Przewozy Regionalne“, o bilietus bus galima nusipirkti ir zlotais, tačiau išlošti iš svyruojančio kurso lietuviams nepavyks. Teigiama, jog bilieto kaina zlotais bus kiekvieną kartą nustatoma atsižvelgiant į galiojantį Lenkijoje euro kursą.

Skelbiama, kad traukiniai darys minutės trukmės sustojimus Kazlų Rūdoje ir Marijampolėje, o Lenkijoje keleiviai išlipti ir įlipti galės lietuvišku laikomame Trakiškių kaime (20 min.), prekybos centrais garsėjančiuose Suvalkuose (nuo 12 iki 17 min.), Augustave (nuo 1 iki 13 min.). Be to, nuo pusės minutės iki minutės trukmės traukinys stos Dabrova Bialostockoje, Sokulkoje ir Čarnoje Bialostockoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų