Jos vertinimais, oro bendrovės šiemet sumažins nuostolius, o jau 2023-aisiais uždirbs 4,7 mlrd. JAV dolerių (4,4 mlrd. eurų) grynąjį pelną.
Visgi ši suma bus gerokai mažesnė negu 2019 metais, per kuriuos sektorius gavo 26,4 mlrd. JAV dolerių (24,9 mlrd. eurų) pelną, nes dar nebuvo įvairiose šalyse dėl COVID-19 nustatytų kelionių apribojimų.
„Per COVID-19 krizę atsparumas buvo pagrindinis oro vežėjų skiriamasis bruožas“, – pranešime pažymėjo IATA generalinis direktorius Willie Walshas.
„Žvelgiant į 2023-iuosius, finansinis atsigavimas sektoriui leis gauti pirmąjį nuo 2019 metų pelną. Tai bus didelis laimėjimas, atsižvelgiant į finansinės ir ekonominės žalos, kurią sukėlė vyriausybių dėl pandemijos nustatyti apribojimai, mastą“, – pridūrė jis.
Oro bendrovių pajamos 2023 metais turėtų pasiekti 779 mlrd. JAV dolerių (735,8 mlrd. eurų).
Pasak W.Walsho, daugelis oro bendrovių yra „pakankamai pelningos“ ir gali pritraukti kapitalo.
Tačiau daugelis kitų patiria sunkumų dėl „griežto reguliavimo, didelių išlaidų, nenuoseklios vyriausybės politikos, neveiksmingos infrastruktūros ir vertės grandinės, kurioje atlygis už pasaulio sujungimą nėra tolygiai paskirstytas“, pažymėjo jis.
2022 metais keleivių srautas, anot IATA vadovo, buvo kiek mažesnis negu prognozuota ir tai lėmė, be kita ko, ūkių plėtros lėtėjimas ir Kinijos „nulinio COVID“ politika.
Tačiau asociacija prognozuoja, kad 2023 metais keleivių srautas pasieks 85,5 proc. prieš pandemijos krizę buvusio lygio.