Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iki Naujųjų Klaipėda lieka be „mikriukų“

Įpratę važinėti 6, 8 ir 9 numerio maršrutiniais taksi autobusiukais, vadinamaisiais „mikriukais“, klaipėdiečiai jų antradienį gatvėse nebeišvys. Iki pat Naujųjų metų Klaipėdoje keleiviams paslaugas teiks tik autobusai, kuriuose reikia pasižymėti bilietėlį.
Klaipėdos maršrutiniai autobusai netrukus veš naujomis kryptimis.
Maršrutiniai taksi Klaipėdoje iki Naujųjų nebevažinės. / Aurelijos Kripaitė/15min.lt nuotr.

„Mažųjų mikroautobusų paslaugų teikimo sutartys galiojo iki rugsėjo 4 dienos. Dabartinių 6, 8 ir 9 numerio maršrutinių taksi nuo rytojaus turėtų nebebūti, kol bus sudarytos sutartys su konkursą laimėjusiais vežėjais. Klaipėda rytoj nebeišvys šių transporto priemonių“, – sakė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.

Tokį sprendimą padiktavo birželį Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo priimtas sprendimas dėl Konkurencijos įstatymo pažeidimo, susijusio su minėtų trijų numerių maršrutinių taksi vežėjais. Dar 2012 metais Klaipėdos savivaldybė nusprendė viešojo transporto sistemos pertvarką vykdyti dviem etapais. Tuomet nuspręsta su 6, 8 ir 9 maršrutinių taksi vežėjais sutartis sudaryti penkeriems metams. Šios sutartys netruko sudominti Konkurencijos tarnybą, kuri jas apskundė teismui. Birželio mėnesį priimtas galutinis sprendimas, kuriame nurodyta, jog tokių sutarčių sudaryti nebuvo galima, ir pareikalauta trūkumą pašalinti.

S.Budinas neslėpė, jog gąsdinančiai skamba nuo liepos mėnesio įsigaliojusios nuobaudos, kurios, nevykdant sprendimo, jam, kaip administracijos vadovui, galėtų grėsti iki 60 tūkstančių eurų bauda.

„Laikomės įstatymų ir esame priversti pasakyti, kad šie vežėjai turėtų nebevažiuoti“, – sakė S.Budinas, pirmadienį susitikęs su vežėjais ir padėkojęs už šios paslaugos teikimą mieste. Apie tai, kad sutartys nuo rugsėjo 5 dienos nebebus pratęsiamos, vežėjai buvo informuoti prieš 3 mėnesius.

Pokyčiams pasirengę

Anot viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio, pokyčiams jau pasirengta ir keleiviai be paslaugos neliks.

„Įvedami papildomi maršrutai, dažniau važiuos „ekspreso“ autobusai, paslauga bus teikiama ne tik piko, bet ir kitu dienos metu. Pati funkcija Klaipėdos mieste bus užpildyta, visi keleiviai, kurie važiuodavo viešuoju transportu, bus nuvežti, tik tiek, kad tarp maršrutinių taksi ir autobusų yra skirtumų. Rekomenduotume keleiviams prisijungti prie mūsų tinklalapio ir pasižiūrėti tvarkaraščius, kurie priimtiniausi kelionės tikslams pasiekti“, – sakė G.Neniškis, raginęs klaipėdiečius išbandyti pasikeitimus ir iškart nepersėsti į automobilius. S.Budinas ragino būti pilietiškais ir vykstant į darbą bei mokyklas kooperuotis su kaimynais.

Iki šiol 9 maršrutinio taksi paslaugomis naudojęsi klaipėdiečiai nuo antradienio turėtų pasirinkti 8e autobusą, 6-uoju – 6e, o važinėję 8-uoju numeriu pažymėtais taksi turėtų persėsti į 5e. Maršrutus ir tvarkaraščius galima pasižiūrėti svetainėje www.klaipedatransport.lt.

Nuo Naujųjų metų, paaiškėjus konkurso vežimo paslaugai teikti rezultatams, į Klaipėdos gatves maršrutiniai taksi turėtų vėl išriedėti. Tiesa, žadama, jog jie stos tik nustatytose vietose, bus nauji, žemagrindžiai ir komfortiški. Šiuo metu kasdien Klaipėdos gatvėmis riedėdavo apie 40 maršrutinių taksi, po Naujųjų paslaugas teiks apie 20, tačiau jie bus erdvesni.

Žadama, kad nuo kitų metų klaipėdiečių lauks dar viena naujovė – atsiras bendras bilietas, tiesa, šiek tiek brangesnis nei šiuo metu, kuriuo bus galima naudotis važiuojant tiek maršrutiniu taksi, tiek įprastais autobusais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?