Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Indijos nacionalinė vežėja „Air India“ grįš į ją įkūrusio konglomerato „Tata“ rankas

Indijos nacionalinė oro vežėja „Air India“ ketvirtadienį grįžo į ją įkūrusios grupės sudėtį, praėjus keliems dešimtmečiams po to, kai bendrovė buvo nacionalizuota.
Air India lėktuvas.
Air India lėktuvas. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Verslas Air India

Indijos konglomeratas „Tata“ – šeimos valdoma įmonių grupė, kurios verslai apima įvairias prekių ir paslaugų kategorijas, pradedant nuo ​​arbatos ir baigiant programine įranga, už vežėją sumokės 180 mlrd. rupijų (2,4 mlrd. JAV dolerių).

Sandoris vainikuos Indijos vyriausybės, kuri nuo 2009 metų „Air India“ išlaikymui išleido beveik 15 mlrd. JAV dolerių, ilgas pirkėjų paieškas.

„Labai džiaugiamės, kad šis procesas baigtas, ir kad „Air India“ sugrįžo“, – po susitikimo su ministru pirmininku Narendra Modi (Narendra Modžiu) žurnalistams kalbėjo kontroliuojančiosios bendrovės „Tata Sons“ valdybos pirmininkas Natarajanas Chandrasekaranas.

„Air India“ buvo įkurta 1932 metais, o jos pirmąjį skrydį pilotavo J. R. D. Tata, tuometinis to paties pavadinimo įmonės pirmininkas.

Aviakompanija siekė pasiūlyti išskirtines paslaugas, į savo reklamas kviesdama Bolivudo žvaigždes ir netgi užsakydama pas garsųjį ispanų siurrealistą Salvadorą Dali sukurti vežėjos peleninių dizainą.

Indijos vyriausybė 1953 metais įsigijo kontrolinį akcijų paketą, tačiau amžiaus pabaigoje įmonei sunkiai sekėsi konkuruoti su kitomis Persijos įlankos vežėjomis ir pigių skrydžių oro linijomis.

Indijos vyriausybės pamėgino privatizuoti įmonę, tačiau didžiulės skolos ir Naujojo Delio reikalavimas išlaikyti akcijų paketą – vėliau šio reikalavimo buvo atsisakyta – atbaidė potencialius pirkėjus.

„Tata“ prisiims maždaug ketvirtadalį „Air India“ 615 mlrd. rupijų skolos, o likusi dalis bus perkelta į specialios paskirties įmonę.

Mainais konglomeratas gaus apie 120 orlaivių parką, 6,2 tūkst. laiko intervalų Indijos oro uostuose ir dar 900 laiko intervalų užsienyje.

Analitikai mano, kad šis susitarimas suteiks sunkumų patiriančiai aviakompanijai taip reikalingą paspirtį.

„Tata Group“ yra viena didžiausių ir seniausių Indijos įmonių, turinti daugiau nei 800 tūkst. darbuotojų plieno gamybos, automobilių ir technologijų srityse.

Jai jau priklauso 51 proc. konkuruojančios aviakompanijos „Vistara“; grupė turi ir „Singapore Airlines“ bei „AirAsia“ padalinio Indijoje akcijų.

Indijos vyriausybė planuoja parduoti daugybę kitų aktyvų, įskaitant naftos ir dujų korporaciją „Bharat Petroleum“ ir draudimo agentūrą LIC.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos