„Geležinkelio ruožo nuo sostinės iki uostamiesčio elektrifikavimas svarbus įvykis Lietuvos geležinkelio istorijoje, kuriuo, neabejojame, domėsis nemažai žmonių, specialistų, potencialių rangovų. Juk tai vienas draugiškiausių aplinkai projektų Lietuvos istorijoje turintis svarbią ekonominę reikšmę. Todėl norime atvirai ir skaidriai informuoti visuomenę ir suteikti jiems galimybę rasti visą informaciją apie šį projektą vienoje vietoje“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Itin svarbaus Lietuvos geležinkelio ruožo elektrifikavimo projektą numatoma įgyvendinti iki 2023 m. Ištisinis šio ruožo bėgių ilgis siekia 731 km. Projektas lygiagrečiai bus įgyvendinamas trijuose ruožuose: 114 km ilgio Vilniaus geležinkelio mazge, 261 km ilgio ruože Kaišiadorys–Radviliškis ir ruože Radviliškis–Klaipėda (Draugystės st.), kurio ilgis yra 356 km.
Šiuo metu ruožuose vykdomi topografiniai bei geologiniai tyrimai, kurių duomenys padės tiksliai įvertinti situaciją bei konkrečius techninius poreikius.
„Elektra varomi traukiniai mažiau terš orą ir leis sumažinti kelionių ir krovinių gabenimo poveikį gamtai bei aplinkai. Labiausiai apkrautas Lietuvos geležinkelių ruožas, kuris yra ir tarptautinio IXB koridoriaus dalis, bus pritaikytas nulinės CO2 emisijos elektriniams riedmenims, todėl dėl sumažėjusių krovinių vežimo sąnaudų padidės ir Lietuvos geležinkelių tinklo teikiamų paslaugų efektyvumas bei konkurencinis pranašumas prieš kaimyninių šalių krovinių vežėjus“, – sako K.Sankovski.
Elektrifikuojamas kelias priklauso transporto koridoriui, jungiančiam pagrindinį šalies krovinių ir logistikos centrą Klaipėdos jūrų uostą su Vilniumi ir Baltarusija. Įgyvendinus projektą elektrifikuota šalies geležinkelių tinklo dalis, kuri šiuo metu yra viena mažiausių Europoje ir siekia vos 9 proc., padidės iki 30 proc.
Elektrifikavimo sutartį praėjusių metų pabaigoje „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė su ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą konkurse pateikusių Ispanijos bendrovių „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“ konsorciumu.
Skaičiuojama, kad įgyvendinus projektą į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažės apie 150 tūkst. tonų per metus, socialinė ekonominė nauda dėl mažesnės taršos sieks apie 700 mln. eurų, o sutaupymai dėl mažesnių energijos sąnaudų ir pigesnės riedmenų priežiūros sudarys 505 mln. eurų.
Svarbų Lietuvos geležinkelių infrastruktūros ruožą padedanti elektrifikuoti Ispanijos bendrovė „Elecnor“ veikia nuo 1958 metų ir yra įgijusi daug patirties dideliuose infrastruktūros projektuose, kuriuos įgyvendino 55 pasaulio šalyse. Grupėje dirba apie 14 tūkst. darbuotojų, jos apyvarta siekia 2,3 mlrd. eurų.