Pasak „Boeing“, pirmasis Irano sandoris su JAV aviakompanija nuo 1979 metų Islamo revoliucijos yra vertas 16,6 mlrd. JAV dolerių.
„50 lėktuvų bus 737 modelio, o dar 30 – tolimiesiems skrydžiams skirto 777 modelio. Jie bus pristatyti aviakompanijai „Iran Air“ per 10 metų“, – pranešė Irano nacionalinės oro linijų bendrovės Farhadas Parvareshas, pasirašęs susitarimą su „Boeing“ atstovai Teherane.
Atsižvelgdama į tai, kad būsima JAV administracija ketina užimti griežtą poziciją Irano atžvilgiu, ir tai, kad Amerikos įstatymų leidėjai neseniai nubalsavo už sankcijų Iranui pratęsimą, „Boeing“ pabrėžė šio sandorio sukuriamas užimtumo galimybes.
„Šiandieninis susitarimas palaikys dešimtis tūkstančių tiesiogiai su „777-300ER“ lėktuvo modelio gamyba susijusių darbo vietų JAV ir beveik 100 tūkst. darbo vietų JAV lėktuvų gamybos srityje per visą numatytą lėktuvų pristatymo terminą“, – sakoma kompanijos pranešime.
Verta paminėti, kad nemažai JAV įstatymų leidėjų priešinosi šiam sandoriui, nes kaltina „Iran Air“ padedant transportuoti karius ir ginklus į konfliktų zonas regione.
Naujų lėktuvų ir jų dalių trūkumas gerokai pakenkė Irano aviakompanijomis, kurios pagal skrydžių saugą ir vertinamos prasčiausiai pasaulyje. Nuo 1979 metų per civilinės ir karinės aviacijos katastrofas žuvo maždaug 1700 žmonių.
„Pasirašius šią sutartį buvo žengtas pirmas žingsnis link šalies lėktuvų parko modernizavimo“, – pabrėžė Irano transporto ministras Abbasas Akhoundi (Abasas Achundis).
Pirmuosius orlaivius Irano aviakompanijai „Boeing“ pristatys 2018 metais.
Beje, Iranas netrukus turėtų pasirašyti sutartį dėl šimto lėktuvų įsigijimo ir su Europos lėktuvų gamintoja „Airbus“.