Pirmasis skrydis įvyko dar kovo 25 d., kai bandomasis „Airbus A380“ lėktuvas atliko trijų valandų trukmės skrydį iš Tulūzos Blanjako oro uosto, „Airbus“ būstinės Prancūzijoje, rašo CNN.
Jis buvo varomas tvariaisiais aviaciniais degalais (angl. Sustainable Aviation Fuel, SAF), kurių didžiąją dalį sudarė kuras, pagamintas iš panaudoto kepimo aliejaus ir riebalų atliekų. Lėktuvas buvo varomas „Rolls-Royce Trent 900“ varikliu.
Kovo 29 d. „Airbus“ surengė antrąjį A380 skrydį iš Tulūzos į Nicą, kuriame buvo naudojami tie patys maistinio aliejaus degalai. Antrojo skrydžio metu buvo stebimas šių degalų naudojimas lėktuvui kylant ir leidžiantis.
Naudotus degalus tiekė Prancūzijos Normandijos regione įsikūrusi bendrovė „TotalEnergies“, praneša CNN.
„Airbus“ naudoti maistinius riebalus skrydžiams bandė ir praėjusiais metais. 2021 m. kovo mėnesį buvo išbandytas „A350“ lėktuvas, o spalio mėnesį naudodamas maistinį aliejų skraidė „A319neo“ orlaivis.
Bendrovė tikisi, kad iki dešimtmečio pabaigos jos orlaiviai bus sertifikuoti skraidyti naudojant tvariuosius aviacinius degalus. Šiuo metu „Airbus“ orlaiviams oficialiai leidžiama naudoti iki 50 proc. tvariųjų aviacinių degalų, sumaišytų su aviaciniu žibalu. Tikimasi, kad iki 2030 m. bus gautas sertifikatas naudoti 100 proc. tvariuosiuosius degalus.
„Tvariųjų aviacijos degalų naudojimo didinimas išlieka pagrindiniu keliu siekiant sektoriaus ambicijos iki 2050 m. pasiekti nulinį anglies dioksido išmetimo lygį“, – sakoma „Airbus“ pareiškime.
Bendrovė teigia, kad lėktuvai, naudojantys tokius degalus, galėtų nuo 53 iki 71 proc. sumažinti anglies numatytam tikslui priskirtą anglies dioksido kiekį, rašo CNN.
„Airbus“ planuoja iki 2035 m. pateikti rinkai pirmąjį pasaulyje nulinės emisijos orlaivį.
Tvarieji aviaciniai degalai, kurie, kaip teigiama, yra neutralūs anglies dvideginio atžvilgiu, nes anglies dvideginis absorbuojamas auginant jo organines sudedamąsias dalis, kai kurios oro transporto bendrovės jau naudoja ribotais kiekiais. Tačiau didelės kainos reiškia, kad artimiausiu metu nesitikima, jog šis kuras plačiai paplis.
Didžiausio pasaulyje keleivinio lėktuvo „A380“ populiarumas pastaraisiais metais smuko, kai kelios oro transporto bendrovės atsisakė jį naudoti. Toks sprendimas motyvuotas iš dalies dėl to, kad jo degalų sąnaudos yra didesnės nei modernesnių tolimojo nuotolio lėktuvų. Bendrovė šių modelių gamybą yra nutraukusi ir 2021 m. pabaigoje „Airbus“ Dubajaus oro linijų bendrovei „Emirates“ pristatė paskutinį „A380“, rašo CNN.
Visai neseniai „Airbus“ paskelbė, kad šis milžiniškas lėktuvas bus pradėtas naudoti siekiant išbandyti eksperimentinį vandeniliu varomą variklį – dar vieną naujovę, kuria siekiama, kad skrydžiai būtų mažiau kenksmingi aplinkai.