„Transporto valdymo sistemos susideda iš elektronikos įrenginių, kurie
montuojami į transporto priemones, ir iš programinės įrangos, kuria naudojasi biuruose dirbantys transporto vadybininkai, administratoriai“, – Lietuvoje sparčiai populiarėjančią technologiją pristato daugiau nei 100 šalių rinkoje veikiančios UAB „Ruptela“ pardavimų direktorius Ignas Vosylius.
Jo teigimu, pagrindinis šių sistemų tikslas – padėti įmonėms efektyviau valdyti savo išteklius. Pašnekovas išskiria du svarbius aspektus. „Pirma, tai apsisaugojimas nuo sukčiavimo – neteisingų maršrutų, degalų vagysčių, įrangos nesaugojimo. Tiesa, tai senesnis požiūris“, – pastebi I.Vosylius.
Transporto valdymo sistemos ne tik padeda stebėti transportą ir vairuotojus, bet ir padeda jiems pasiekti kelionės tašką efektyviausiu būdu. Visa informacija apie naujus paskirties taškus, maršruto pakeitimus ir papildomas kryptis gali būti iškart perduodama darbuotojui.
„Kalbant apie serviso kompanijas, pavyzdžiui DPD, „Barborą“ ar net paprastus picų išvežiotojus, kurie dirba miesto ribose, jiems labai aktualus efektyvus maršrutų planavimas. Tai atliekama pasitelkus sudėtingus algoritminius skaičiavimus. O galutiniam vartotojui viskas tampa labai paprasta – tereikia paspausti kelis mygtukus ir matomas galutinis rezultatas. Galima tiesiogiai pildyti kelionės lapus, ataskaitas. Galima skaičiuoti kiek automobiliu daug važinėjantis vadybininkas per dieną aplankė klientų, kiek laiko truko jo vizitai. Tai integruojama su CRM sistemomis“, – veikimo principą glaustai pristato UAB „Ruptela“ atstovas.
Naudojant šias sistemas kur kas paprasčiau užtikrinti ir kokybinius pervežimo parametrus: „Jei kroviniai, tokie kaip maisto produktai, medicinos prekės, yra vežami šaldytuose, galima užtikrinti reikalingą temperatūrą. Padedame stebėti visus svarbius parametrus, kurių nesilaikant produktai gali būti sugadinti.“
Pašnekovas skaičiuoja, kad tokiu būdu galima sutaupyti išties nemažai. „Mes deklaruojame, kad padedame sutaupyti mažiausiai 10 procentų. Yra klientų, kurie sutaupo netgi ir daugiau kaip 20 proc.“ – įvardija I.Vosylius.
Lietuvoje pirmieji tokie sprendimai pradėti siūlyti maždaug prieš 10 metų. „Viskas prasidėjo nuo bazinių poreikių – sužinoti, kur yra vienas ar kitas įmonės automobilis ir kada degalus vagia. Kuo daugiau klientai sužino apie šių sistemų naudą, tuo daugiau nori plėsti gaunamos paslaugos paketą“, – pastebi specialistas.
Klientų poreikiai per tą laiką pasikeitė – nuo elementaraus poreikio apsisaugoti nuo sukčiavimo šiandien judama prie vakarietiško modelio – optimizavimo ir efektyvumo didinimo. Anot jo, vagysčių ir galimo nesąžiningų vairuotojų elgesio problema – neesminė. „Anksčiau šiuo požiūriu dirbome kaip rytiniai kaimynai – Rusija, Baltarusija, dabar galime labiau lygiuotis į Vakarų Europą, Skandinaviją“, – lygina pašnekovas.
Kasmet įmonė dalyvauja 20 tarptautinių parodų. „Klientus ir taip pažįstame, tačiau stengiamės nuolat šviesti rinką“, – apibendrina I.Vosylius.
Gegužės 18-20 dienomis Vilniuje, Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ bus surengtos trys parodos: „TransBaltica“, „Mechanika“ ir „Balttechnika“. Lankytojai čia galės apžiūrėti naujausius sunkvežimius, autobusus, sužinoti automobilių detalių rinkos ypatumus, palyginti paslaugų ir produktų kokybę bei kainas.