Istorinės technikos savininkų noras sugrąžinti rudus numerius – tarsi balsas tyruose

Senovinės technikos savininkai ilgai beldėsi į įvairių institucijų duris, kol gavo teisę savo automobilius, motociklus ir kitą transportą ženklinti rudais, istorinės technikos statusą pabrėžiančiais numeriais. Tačiau tokia tvarka galiojo vos keletą metų ir tuomet rudi istoriniai numeriai patys tapo istorija.
Istoriniai automobiliai Press ralyje
Istoriniai automobiliai „Press“ ralyje / Organizatorių nuotr.

Numeriuose užkoduota informacija

Lietuvos istorinių transporto priemonių išsaugojimo asociacijos „Retromobile“ prezidento Ramūno Kardelio teigimu, rudus numerius gauti buvo galima vos keletą metų – nuo 2014 iki 2018.

Kaip sako pašnekovas, rudi numeriai be spalvos turėjo ir kitą privalumą – jų skaičiuose buvo informacija, kuriais metais istorinis automobilis pagamintas. Dabartiniuose valstybiniuose numeriuose tokios informacijos jau nebėra.

„Mes buvome tų rudų numerių iniciatoriai. Juk toks automobilis su tokiais numeriais iškart išsiskiria eisme, ant numerių yra informacija, kelintų metų tai transporto priemonė.

Visuomenei ir mums patiems buvo labai priimtina, sveikintina. Net kolegos iš užsienio klausė mūsų, kaip mes tai pasiekėme, kad galime turėti oficialius valstybinius numerius, kuriuose tiek įdomios informacijos“, – sakė Ramūnas Kardelis.

Sutinka prisiimti išlaidas

Tačiau rudi valstybiniai numeriai diskusijų centre vėl atsidūrė 2017-aisiais metais. Ramūno Kardelio teigimu, Vidaus reikalų ministerijai ir „Regitrai“ pasirodė per sudėtingas šių numerių administravimas. Nepaisant istorinės technikos savininkų bendruomenės prašymų, rudų numerių buvo atsisakyta ir nuo to laiko jie nebėra išduodami.

Jų vietoje – standartinių spalvų numeris su H raide ir penkių skaičių kombinacija, kuriuose nėra jokios užuominos į technikos pagaminimo metus. Teigiama, kad sprendimo nebegaminti rudų numerių motyvai yra didesnė jų gamybos kaina.

Nors senovinės technikos entuziastai neprieštaravo didesniam mokesčiui už numerius ir net patys siūlė išlaidas perkelti ant jų pečių, jų balsas liko neišgirstas.

„Institucijos į mus nusispjovė, nusivalė kojas ir priėmė jiems palankų sprendimą – tų numerių nebegaminti. Tokių numerių neprigaminsi į sandėlį. Juos kiekvieną sykį reikėdavo gaminti individualiai pagal tai, kelintas atitinkamų metų automobilis registruojamas. Institucijoms buvo per sudėtinga atlikti tas keletą papildomų funkcijų.

Mūsų bendruomenė net padarė apklausą ir beveik visi balsai buvo už tai, kad numeriai turi būti rudi, kokie buvo išduodami keletą metų. Netgi siūlėme padidinti tokių numerių kainą, prisiimti sau tas administravimo išlaidas, bet tos kainos niekas nepadidino ir rudų numerių negrąžino.

Rudų istorinių numerių tikrai išduota daugiau nei baltų. Bendruomenė jų nenori. Be to, dabar matoma tokia situacija, kad labai daug senovinės technikos entuziastų net neregistruoja savo automobilio su dabartiniais baltais istoriniais numeriais ir važinėja su paprastais, kiekvienam transportui išduodamais. Taigi dabar įsivyravo tokia sumaištis, kad jau net gėda ir tarptautiniu lygmeniu“, – sakė Ramūnas Kardelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų