Italijos Adrijos jūros pakrantė pasiruošusi tapti stambiu komercinių mainų tarp Europos ir Kinijos centru, į kurį įeis Venecija, Triestas bei Ravena.
Praėjusiais metais Italija tapo antra pagal kinų investicijų dydį šalimi Europoje po Didžiosios Britanijos.
Dialogas ir bendradarbiavimas su Kinija tampa vis aktyvesnis – vien tik praėjusiais metais Italija tapo antra pagal kinų investicijų dydį šalimi Europoje po Didžiosios Britanijos. Italijoje Kinijos verslininkai investavo net apie 8 mlrd. Eur.
Naująjį transporto projektą, kuris neoficialiai jau yra vadinamas „XXI a. šilko keliu“ Italijai pasiūlė sukurti Pekinas.
Tiesa, iš pradžių Italijos atstovai norėjo, kad šio logistinio projekto centru taptų tik Venecija.
Naujoji Kinijos ir Europos prekybą sustiprinsianti uostų infrastruktūra šiaurinėje Adrijos pakrantėje bus įkurta ten, kur vandens gylys yra ne mažesnis kaip 20 metrų.
Be to, sausumoje bus pastatyti penki didžiuliai terminalai. Trys iš jų bus Italijoje, po vieną Slovėnijoje ir Kroatijoje.
Maršrutas iš Šanchajaus į šiaurinę Adrijos jūros dalį yra 2000 km trumpesnis nei iš Kinijos didmiesčio į Vokietijos Hamburgo uostą. Naujojo projekto įgyvendinimui prireiks apie 2,2 mlrd. Eur.
Pranešama, kad italų projektu jau susidomėjo Šanchajaus ir Ningbo uostai, Kinijos statybos bendrovė „CCCG Group“ bei bankas „ICBC China“, patekantis į didžiausių šios Azijos šalies bankų ketvertą.
Be to, dėmesį projektui rodo ir Australijos investicinis bankas „Macquaire“, o pačios investicijų galimybės neatmeta ir pati Kinijos vyriausybė.