Vyriausybės ministrams nurodyta „pradėti ITA partnerės paieškos procesą“, spaudos konferencijoje pranešė finansų ministras Daniele‘is Franco.
Pasak jo, terminai nėra apibrėžti, o bendrovė gali būti parduota per viešąjį konkursą arba tiesioginiu pardavimu, tačiau „vyriausybė išlaikys mažumą akcijų – ne kontrolinį ITA paketą, kurį bus galima parduoti vėliau“.
Vokietijos vežėja „Lufthansa“ ir didžiausia pasaulyje konteinerių gabenimo bendrovė MSC praėjusį mėnesį išreiškė norą įsigyti „ITA Airways“ kontrolinį akcijų paketą.
Vyriausybė nusprendė leisti pateikti pasiūlymus visiems potencialiems konkurso dalyviams, nepaisydama MSC ir „Lufthansa“ prašymo suteikti išskirtinį statusą derybose 90 dienų laikotarpiui.
ITA, pradėjusi veikti spalį vietoj nuostolingos „Alitalia“, vertinama 1,2–1,4 mlrd. eurų, naujienų agentūrai AFP teigė šaltinis iš finansų sektoriaus.
Roma daug metų nesėkmingai mėgino parduoti „Alitalia“, kurios valdymas 2017 metais buvo perduotas valstybės paskirtam administratoriui. Nuo 2000 iki 2020 metų bendrovė patyrė 11,4 mlrd. eurų nuostolių, o praėjusiais metais buvo likviduota.
Vežėjos padėtį dar labiau pablogino koronaviruso pandemija, dėl kurios oro linijų bendrovės visame pasaulyje buvo priverstos stabdyti ar mažinti veiklą.
„Pardavimas MSC ar „Lufthansa“ gali tapti paskutiniu istorijos, kuri mokesčių mokėtojams jau kainavo per daug, skyriumi,“ – mano Milano‑Bicoccos universiteto transporto ekonomistas Andrea Giuricin.
Ekonomistas teigė naujienų agentūrai AFP: „ITA Airways“ negalės išgyventi viena, be didelės Europos oro linijų bendrovės paramos. Per pirmuosius du su puse gyvavimo mėnesio ji jau prarado po 135 eurus už kiekvieną pervežtą keleivį“.
Italija 2021 metais į „ITA Airways“ investavo 700 mln. eurų, o šiemet ir kitais metais tikimasi dar dviejų lėšų injekcijų, kurių bendra suma sieks 1,35 mlrd. eurų.
Artimiausia išmoka – 400 mln. eurų – planuojama iki kovo pabaigos.