Seimas sieks dar antradienį pasienyje su Baltarusija patvirtinti nepaprastąją padėtį.
Ji galiotų pasienio ruože ir penki kilometrai į šalies gilumą nuo jo, taip pat migrantų apgyvendinimo vietose Kybartuose, Medininkuose, Pabradėje, Rukloje ir Vilniuje.
Numatomas ir judėjimo draudimas visoje teritorijoje, kurioje įvesta nepaprastoji padėtis.
Tiesa, kaip 15min patvirtino Susisiekimo ministerija, vilkikų judėjimas tarp Lietuvos ir Baltarusijos nebūtų ribojamas.
„Įvedus nepaprastąją padėtį, vilkikų eismas per Baltarusijos sieną apribotas nebus. Numatomi pakeitimai skirti suvaldyti nelegalią migraciją“, – komentare teigė Susisiekimo ministerija.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ antradienį išplatintame pranešime ragino vežėjus įvertinti galimus alternatyvius tarptautinius maršrutus ir rinktis kitas kelionių kryptis pristatant krovinius užsakovams.
Lenkija nuo lapkričio 9 dienos 7 valandos uždarė Kuznica-Bruzgi pasienio kontrolės punktą. Dėl susiklosčiusios situacijos sienos kirtimas šiame pasienio poste yra sustabdytas – norint ją kirsti, reikia rinktis Terespolio-Bresto ir Bobrovniki-Berastavicos pasienio punktus.
Medininkų pasienio punkte stebimos dviejų parų eilės
„Linava“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba 15min teigė, kad eilės Medininkų pasienio kontrolės punkte kol kas drastiškai nedidėja.
„Mes savo vežėjams rekomenduosime ieškoti alternatyvių maršrutų“, – sakė A.Burba.
Tuo metu Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ viceprezidentas Arūnas Bertašius teigė, kad paprastai šiuo metų laiku pasienyje su Baltarusija visada stebimos eilės.
„Kol kas aš kažkokio ypač didelio sutrikimo iš Baltarusijos nematau, bet eilės paprastai spalį–lapkritį būna kiekvienais metais. Labai sunku atskirti, ar tai yra sezoninis dalykas, ar susijęs su migrantų krize“, – tvirtino A.Bertašius.
Savo ruožtu A.Burba pastebėjo, kad jau kurį laiką iš Baltarusijos pusės stebimas procesų vilkinimas, lėtas tikrinimas ir tam tikri dirbtiniai barjerai. Vienas tokių – įvestos privalomos navigacinės plombos krovinių įvežimui iš Lietuvos. Šios plombos leidžia Baltarusijos pareigūnams stebėti vilkikų maršrutą jų teritorijoje, kol kroviniai pasieks paskirties vietą.
„Jie įsivedė plombas iš Lietuvos pusės įvažiuojančiam transportui, ko nėra nei važiuojant iš Latvijos, nei iš Lenkijos pusės. Taip iškart vilkinamas procesas ir, be abejo, tai kažkiek kainuoja. Kol kas tai nėra tie pinigai, kurie darytų didelę įtaką paslaugos kainai, bet tai yra apsunkinimas vežėjams“, – patikino jis.
Jis nurodė, kad vežėjai neturi galimybių nukreipti visus krovinius per Lenkiją ar Latviją. „Negalime praskristi šitos valstybės, tai turime susitaikyti su situacija“, – teigė A.Burba.
Kokią įtaką vežėjų veiklai darys nepaprastosios padėties įvedimas, pašnekovai vertino atsargiai. A.Burba pastebėjo, kad kol kas nėra signalų, jog būtų uždaryta Lietuvos siena su Baltarusija.
Bet koks šaršalas ant sienos yra blogai, nes tai nukreipia resursus, nukreipia dėmesį.
„Lineka“ viceprezidentas tvirtino, kad Vyriausybė ir jėgos struktūros gali geriau įvertinti nepaprastosios padėties poreikį, o šią krizę jis vertino vienareikšmiškai blogai.
„Bet koks šaršalas ant sienos yra blogai, nes tai nukreipia resursus, nukreipia dėmesį“, – kalbėjo A.Bertašius.
Kaip pranešė „Linava“, naujausiais duomenimis, Medininkų pasienio kontrolės punkte šiuo metu įstrigę 283 vilkikai, kurie laukia vidutiniškai 49 valandas, kol bus įleisti per sieną. Šalčininkų kontrolės punkte maždaug po 15 valandų laukia 99 krovininiai automobiliai, Lavoriškių punkte – 80 vilkikų laukia vidutiniškai 19 valandų.