Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

JK ekspertas: spūstys didžiuosiuose pasaulio uostuose truks 6–9 mėnesius

Didžiausi konteinerių uostai pasaulyje dėl tiekimo grandinės krizės bus užkimšti nuo šešerių iki devynerių mėnesių, trečiadienį perspėjo Jungtinės Karalystės uostų tarnyba.
Spūstys didžiuosiuose pasaulio uostuose truks 6–9 mėnesius
Spūstys didžiuosiuose pasaulio uostuose truks 6–9 mėnesius / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Verslas Uostas

Prognozė paskelbta po to, kai Danijos laivybos kompanija „AP Moller-Maersk“ atskleidė, kad pradėjo nukreipti eismą nuo didžiausios Didžiosios Britanijos konteinerių uosto Filikstou, esančio rytinėje Anglijos pakrantėje.

Didžiausia pasaulyje laivybos kompanija nukreipia konteinerinius laivus į kontinentinius uostus, tokius kaip Roterdamas ir Antverpenas, prieš perkeldami krovinius į smulkesnius laivus, kad šie juos nugabentų į JK.

„Spūstys apskritai tęsis dar šešis ar devynis mėnesius“, – naujienų agentūrai AFP sakė Britanijos uostų tarnybos politikos direktorius Markas Simmondsas.

„Konteinerių uostuose spūstys, jos beveik visame pasaulyje. Blogesnė nei JK padėtis susiklosčiusi žemyninėje Europoje, ji daug blogesnė Kinijoje ir JAV“ negu Didžiojoje Britanijoje, pridūrė jis.

Atsigaunančios po koronaviruso pandemijos ekonomikos šiuo metu šiuo metu kuria didėjančią paklausą, o pasiūla nespėja jos padengti.

Jungtinė Karalystė taip pat kenčia dėl sparčiai augančių energijos kainų, prekių trūkumo, variklių degalų tiekimo problemų ir didėjančio sunkvežimių vairuotojų trūkumo. Ekspertai kaip priežastį nurodo griežtesnę imigracijos kontrolę po „Brexito“ ir COVID-19 pandemiją.

M.Simmondsas paneigė žiniasklaidos pranešimus, kad artėjant Kalėdoms uostų krizė gali sukelti šventinių prekių ir žaislų trūkumą.

Anot eksperto, „mažai tikėtina“, kad susiklosčiusi situacija „turės didelės įtakos kalėdinių prekių pristatymui“, nes tam dar yra laiko.

„Rugsėjis ir spalis yra laikotarpis, kai žmonės pradeda pildyti savo krepšelius kalėdinėmis prekėmis“, – sakė M.Simmondsas.

„JK uostai jau ilgiau nei metus dirba kiaurą parą, kad su konteinerių spūstimis būtų susitvarkyta“, – pridūrė jis.

Per Filikstou uostą perkraunama šiek tiek daugiau nei trečdalis Britanijoje transportuojamų krovinių konteinerių.

Didžiojoje Britanijoje pristigus sunkvežimių vairuotojų, šis uostas buvo vienas iš labiausiai apkrautų pasaulyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais