Smėlį ir druską barstančių automobilių vairuotojų trūkumas yra susijęs su nacionaline krovininių vilkikų vairuotojų krize – visoje šalyje trūksta apie 100 000 vairuotojų.
Savivaldybių teigimu, vairuotojų trūkumas paveiks ne tik kelių barstymą, tačiau ir šiukšlių išvežimą bei kitas paslaugas, kurios teikiamos pasitelkiant sunkiasvores transporto priemones.
Vairuotojų samdymo problemą savivaldybėms dar labiau sustiprina sparčiai augančios algos privačiame sektoriuje – nors krovininių vilkikų vairuotojai paprastai uždirba nuo 28 000 iki 32 500 svarų sterlingų per metus, kai kurie prekybos tinklai vairuotojams jau pradėjo siūlyti iki 70 000 svarų sterlingų per metus darbo užmokestį.
Opozicinės Leiboristų partijos teigimu, aukščiau minėtos problemos, kurias sukėlė „Brexit“ ir koronaviruso pandemija, niekur nedings, kaip premjeras nesistengtų jas ignoruoti arba kaltinti kitus veiksnius.
JK vyriausybė iki kitų metų vasario ketina išduoti 5 000 laikinų darbo vizų krovininių vilkikų vairuotojams, tačiau dėl šių vizų kol kas kreipėsi tik 127 užsienio darbuotojai.
Taip pat ketinama parengti dar bent 2 000 krovininių vilkikų vairuotojų „įgūdžių stiprinimo stovyklose“ (angl. skills bootcamps), kurios truks 16 savaičių, tačiau prasidės tik nuo lapkričio mėnesio. Kitaip tariant, dabartiniai prekių ir paslaugų tiekimo trikdžiai, susiję su krovininių vilkikų vairuotojų trūkumu, per šių metų kalėdinį laikotarpį nebus išspręsti.