Jungtiniai Arabų Emyratai – buvusi pagrindinė Persijos įlankos vežėjos rinka – kartu su Saudo Arabija, Bahreinu ir Egiptu nuo 2017 metų birželio mėnesio taiko Katarui ekonominį boikotą.
Šios šalys kaltina Dohą ryšiais su ekstremistų grupuotėmis ir per artimu bendravimu su Iranu, kuris yra didžiausias Rijado konkurentas regione – šiuos kaltinimus Kataras neigia, – todėl uždarė savo oro erdves, sienas ir rinkas.
Metai iki 2019-ųjų kovo buvo „sunkūs ir nors yra labai apmaudu, jog [„Qatar Airways Group“] registravo 2,3 mlrd. Kataro rialų (639 mln. JAV dolerių) grynuosius nuostolius – tai susiję su prarastais maršrutais, didesnėmis degalų sąnaudomis ir užsienio valiutos kurso svyravimais, tačiau pagrindiniai mūsų verslo pagrindai išlieka nepaprastai tvirti“, – sakoma oro bendrovės pranešime.
Nacionalinė vežėjas teigia, kad „nuo neteisėto boikoto pradžios“ ji pridėjo 31 naują maršrutą, kuriuose naudojami tiek turėti lėktuvai, skraidę anksčiau populiariais regioniniais maršrutais, tiek ir nauji orlaiviai.
„Mūsų orlaivių parkas pasipildė 25 lėktuvais, o 2019 metų kovą įsigijome 250-ąjį orlaivį“ – sakoma bendrovės pranešime.
Tuo tarpu dar metais anksčiau bendrovės nuostoliai per tą patį laikotarpį siekė vos 69 mln. JAV dolerių.
Iki krizės, 2016–2017 metais bendrovė registravo 22 proc. didesnį pelną.
Pastarojo laikotarpi nuostoliai susidarė nepaisant 14 proc. išaugusių pajamų, kurios siekė 13,2 mlrd. JAV dolerių.