„Kaunu“ bus plukdoma iki 40 žmonių. „Nemunas Travel“ direktorė Aida Tijušienė sakė, kad laivas nuo kitų metų gegužės kelevių lauks beveik visas savaitės dienas prie senamiesčio prieplaukos, šalia Vytauto Didžiojo bažnyčios.
Plečia verslą
A.Tijušienės teigimu, naują laivą įmonė ryžosi statyti paskatinta 2012 m. pradėjusio kursuoti laivo „Perlas“ sėkmės. „Juo rengiame pramogines iškylas iki Nidos. Šie reisai užsakomi iš anksto, kompanijos nuomoja visą laivą, jame švenčia vestuves, gimtadienius, pažymi kitas progas“, – sakė ji.
Laivas „Kaunas“ bus skirtas pavieniams keleiviams, turistų grupėms. Direktorė kol kas neatskleidė, kokia numatyta bilietų kaina. „Ji bus prieinama daugumai žmonių: ir jauniems, ir senjorams“, – sakė A.Tijušienė.
Plukdys pusantros valandos
Kol kas pramoginio laivo maršrutai yra derinami. Bus keli pasirinktiniai maršrutai, kurie truks apie 1 – 1,5 val.
„Keleiviams pasiūlysime pažintines keliones po Kauno apylinkes, jos atskleis mūsų miesto grožį, naujus statinius bei senamiesčio architektūros paveldą“, – sakė A.Tijušienė.
Laivu bus galima nuplaukti ir į kitas upes – Nevėžį, Nerį, nes jo grimzlė maža, laivas tinkamas plaukti ir 60 cm gylio vaga.
„Savaitgaliais siūlysime iškylas į Raudondvarį. Šalia šio miestelio pilies dvaro Nevėžyje yra prieplauka“, – kalbėjo direktorė.
Brangiausia dalis – variklis
Pontoninis savaeigis laivas “Kaunas” yra vieno denio, 12,5 m ilgio, 4,3 m pločio, 0,55 m grimzlės, Juo galima plaukti 18 – 20 km per val. greičiu.
Vidaus vandens kelių direkcijos duomenimis, brangiausiai laive kainavo „Perkins“ variklis – 50 tūkst. litų. Jo galia – 130 arklio jėgos.
A.Tijušienė nenorėjo pasakyti, kiek įmonei kainavo laivas, bet statytojai užsiminė, kad jo vertė yra kiek mažiau nei 200 tūkst. litų.
Tikisi laivybos renesanso
Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Antanas Ivanauskas sakė, kad šiuo metu kartu su naujuoju laivu Kaune tėra 4 pramoginiai laivai siūlantys pasiplaukiojimus po Nemuną.
„Viliamės, kad tokių laivų gausės. Išlaikyti laivą kainuoja netgi mažiau nei gerą automobilį, todėl tai neturėtų būti didelė našta verslui“, – mano A.Ivanauskas.
Jo duomenimis, šiuo metu Kaune užregistruota 5 tūkst. vandens transporto priemonių, tačiau dauguma jų telkiasi Kauno mariose.
A.Ivanauskas mano, kad Nemune turėtų plėstis ir krovininė laivyba. „Kitais metais bus baigtas krovininių laivų uosto statybos pirmas etapas prie Marvelės. Paskui ten bus įrengtos krovinių laikymo aikštelės, todėl ateityje Nemune turėtų plaukioti ne pavieniai krovininiai laivai kaip yra dabar“, – tikisi A.Ivanauskas.