Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauno automobilių turguje – prekybos štilis

Didžiausiame šalyje Kauno automobilių turguje sausį prekeiviai daugiau laiko praleidžia besišnekučiuodami tarpusavyje nei rodydami savo mašinų privalumus ir derėdamiesi su lankytojais. Tačiau jie tikina, kad sausį taip būdavo visada, o pagyvėjimo tikimasi pavasariop. Tuo metu amerikietiškų automobilių pardavėjai sako atsidūrę nokdaune dėl to, kad nežinia kuriam laikui dingo visi klientai iš Kazachstano ir Rusijos.
Kauno automobilių turgus sausį
Kauno automobilių turgus sausį / Sauliaus Tvirbuto / 15min nuotr.

Turgaus prekeiviai tvirtina, kad būtent metų pradžioje yra geriausias laikas pirkti dėvėtą mašiną norintiems ją įsigyti pigiau. Mat dabar daugelis nori atsikratyti nuo pernai likusių automobilių ir atsigabenti kitų, kai pirkimai nebus tokie vangūs.

Euras turguje seniai įprasta valiuta

Prekeiviai nemano, kad žmonių turguje sumažėjo dėl euro įvedimo. „Čia jau seniai euras yra pagrindinė valiuta. Jos įvedimas niekaip nepaveikė turgaus prekybos“, – sakė pardavėjas Aleksandras.

Jis nepastebėjo didelio ažiotažo ir baigiantis metams, kai daug žmonių skubėjo išleisti litus ir šlavė lentynas parduotuvėse. „Bent jau aš čia nepatebėjau pagyvėjimo. Nestebina ir sausio štilis. Tokiu metu visada į turgų žmonės daugiausia ateina tik pasivaikščioti, retas kuris rimtai ketina ką nors pirkti. Žmonės dar nebūna atsigavę po kalėdinės pirkimo karštligės, neturi daug pinigų“, – dalijosi ilgamete patirtimi Aleksandras.

Beveik neliko turguje ir pirkėjų iš Baltarusijos, Kirgizijos.

Geras laikas deryboms

Aleksandras įsitikinęs, kad tikrai ketinantys pirkti dėvėtą mašiną iš turgaus tai turėtų daryti dabar. „Kantriai pavaikščiojus ir išsirinkus patikusią prekę tikrai galima nuskriausti pardavėją. Nemažai mūsų norime bet kokia kaina atsikratyti užsistovėjusių čia mašinų. Kai kas džiaugiasi pardavęs ir už tą pačią kainą, už kurią pats pirko Europos turgavietėse, o kai kurie sutinka ir patirti nuostolį, kad tik sugrįžtų bent dalis pinigų“, – teigė jis.

Vokietijoje daugelis dėvėtų automobilių kainuoja beveik tiek pat arba net ir brangiau nei čia. Todėl ieškome mašinų su defektais, deramės, čia atsivežę juos tvarkome. Tik taip įmanoma uždirbti, – aiškino pardavėjas.

Vokietijoje automobilius perkantis Aleksandras įsitikinęs, kad kainos ateityje tikrai nemažės.

„Vokietijoje daugelis dėvėtų automobilių kainuoja beveik tiek pat arba net ir brangiau nei čia. Todėl ieškome automobilių su defektais, deramės, čia atsivežę juos tvarkome. Tik taip įmanoma uždirbti“, – aiškino pardavėjas.

Jo žiniomis, jau yra ir tokių, kurie užsienyje perka daužtus, apibraižytus ar kokių nors kitų defektų turinčius automobilius, juos atveža į Lietuvą, kur remonto darbų kainos mažesnės, sutvarko ir gabena atgal parduoti.

Mados nesikeičia

Kalbinti pardavėjai sakė, kad lengviausia parduoti 2000-ųjų ir vėlesnių metų gamybos iki 5000 eurų kainuojančius automobilius. Jų ir buvo daugiausia turguje. Geriausiai perkami vokiški automobiliai. Jų Kauno turgavietėje daugiausia. Bet galima rasti ir japoniškų, ir prancūziškų automobilių.

Pardavėjas Rimas sakė nevengiantis atsigabenti įvairesnių modelių. „Prancūziškos mašinos yra beveik 1000 eurų pigesnės nei tų pačių metų gamybos vokiškos. Tai vilioja kai kuriuos pirkėjus. Svarbiausia pasiūlyti ir gerą kainą, ir kokybę“, – mano Rimas.

Jis siūlė pirkti „Ford“, „Audi“, „Renault“. Pavyzdžiui, 2003 m. gamybos dyzelinis „Renault Scenic“ iš šio pardavėjo rankų kainuoja 1500 eurų. „Už tų pačių metų „Audi“ jau prašoma apie 2500 eurų. Tiesa, būna įvairių variantų. Jei mašinos kėbulas su įbrėžimais ar mašina turi kitų, tegul ir menkų matomų trūkumų, kaina gali gerokai sumažėti“, – kalbėjo Rimas.

Atvyksta daug kirgizų

Kauno automobilių turgų valdančios įmonės „Varnas“ direktorius Valentinas Naujanis sakė, kad Baltarusijos pirkėjų jau nuo pernai sulaukiama mažiau. „Jų pačių turgūs kol kas perpildyti, todėl pirkėjų atvyksta nedaug. Po truputį grįžta kirgizai. Paprastai jų padaugėja sausio pabaigoje, vasarį“, – kalbėjo direktorius.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis

V.Naujanio nuomone, kirgizams turėtų būtin palankus JAV dolerio stiprėjimas. „Daugelis ten santaupas laiko doleriais. Kirgizų prekeiviai irgi išlošia, kai atsivežtus dolerius iškeičia į eurus, kurie, palyginti su doleriu, pinga“, – sakė V.Naujanis.

Kirgizai dairosi mašinų 2006-ųjų ir vėlesnių metų gamybos, nes už senesnes pas juos imamas didesnis muito mokestis. Populiariausios – vokiškos ir japoniškos mašinos. „Tačiau jie labai derasi ir nori kuo mažesnės kainos. Iš Lietuvos kirgizai jau keliauja ir į Vokietijos turgavietes“, – pastebi V.Naujanis.

Amerikietiškų mašinų prekeiviams striuka

Kai kurie prekeiviai specializuojasi automobilių iš JAV prekyba. Didžiausi jų klientai buvo kazachai ir rusai. „Jų nematome nuo spalio, jie atšaukė visus užsakymus“, – teigė kaunietis Gintautas.

Jo žiniomis, rusai ir kazachai smukus rublio kursui puolė Rusijoje pirkti naujus automobilius, kurių kainos nepakilo. „Iš lietuvių pirkti jiems dabar per brangu dėl sustiprėjusio dolerio. Nemažai mūsiškių yra paėmę paskolas atsigabenti automobiliams iš JAV, todėl atsidūrėme nepavydėtinoje padėtyje“, – kalbėjo Gintautas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai