Nuo liepos 1-osios pasikeitė 81, 95, 97, 99, 102, 105, 105A, 107 numerių maršrutinių mikroautobusų maršrutai. Daug metų kursavę per visą miestą į prekybos miestelį „Urmas“, Kauno centrą, Savanorių prospektą, Vydūno alėją, rajono mikroautobusai dabar veža tik iki Kauno pilies arba Kauno autobusų stoties.
Kauno apygardos administraciniame teisme mikroautobusų savininkų byla turėjo būti pradėta nagrinėti ketvirtadienį.
Atleido vairuotojus
„Mūsų pajamos krito nuo trečdalio iki pusės, o atleisti darbuotojai išvyksta į užsienį, nes čia neranda darbo. Valstybei tai netektis, nepatenkinti ir gyventojai, tad kam tokia reforma naudinga“, – stebėjosi prieš teismo posėdį verslininkai.
Daugiausia vairuotojų atleido „Garliavos taksi“, – 14. Gintaro Raižio individuali įmonė – 9, „Sabaridana“ – 4, „Kafra“ – 3, „Paulimatas" – 1. Pastarosios įmonės atstovas Michailas Borodeika sakė, kad įmonė dar iš paskutiniųjų stengiasi neatleisti vairuotojų. „Dar tikimės, kad teismas padės apsiginti, o gal ir savivaldybė atsikvošės“, – vylėsi jis.
Daugiausia vairuotojų atleido „Garliavos taksi“, – 14. Gintaro Raižio individuali įmonė – 9, „Sabaridana“ – 4, „Kafra“ – 3, „Paulimatas" – 1.
Kiti verslininkai buvo nusiteikę pesimistiškai. „Kol viskas išsispręs, teks sumažinti savo veiklos apimtis, o gal ir bankrutuoti, bet būsime bent ką nors padarę, todėl ir ryžomės bylinėtis“, – sakė jie.
Įmonės taip pat pateikė pluoštą Kauno rajono gyventojų parašų. Žmonės prašo leisti mikroautobusams važinėti iš Kauno rajono po miestą kaip ir anksčiau.
Kauno rajono ir miesto savivaldybių teisininkai siūlė teismui neatsižvelgti į parašus: „Parašai nepatvirtinti notarų, nepareikštas pageidavimas kviesti juos kaip liudytojais.“
Teismas nagrinės patikslintą skundą
Vežėjų byla turėjo būti pradėta nagrinėti ketvirtadienį, tačiau verslininkų advokatė Kristina Česnauskienė pateikė patikslintą skundą. Jame nurodytos prarastos vežėjų pajamos, atleistų darbuotojų skaičius nuo liepos, taip pat papildytas nepatenkintų reformomis gyventojų parašais.
Teismas paskelbė turintis išnagrinėti skundą bei sulaukti motyvuotų atsiliepimų iš Kauno rajono ir miesto savivaldybių. Bylą ketinama pradėti nagrinėti spalį.
Su Kauno rajono valdžia vežėjai turėjo dar iki bylos pradžios išspręsti ikiteisminį ginčą dėl naujai pasirašytų keleivių vežimo sutarčių pasikeitus maršrutams. „Kauno rajono savivaldybė skundą atmetė dar rugpjūčio 6 d., bet mums apie tai pranešė tik rugsėjo 3 d. likus dienai iki teismo posėdžio“, – teigė advokatė.
Tikėjosi rajono valdžios užtarimo
Kaip jau rašė 15min.lt, kilus Kauno priemiesčio gyventojų nepasitenkinimui dėl rečiau ir trumpesniu maršrutu važiuojančių mikroautobusų Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas Tautvydas Tamošiūnas tikino, kad savo vežėjams nedaro jokių kliūčių. „Mes neprieštarautume ankstesniems mikroautobusų maršrutams, bet toks buvo miesto savivaldybės sprendimas“, – tvirtino jis.
K.Česnauskienė įsitikinusi, kad Kauno rajono valdžia turi visas galias ginti savo verslininkų ir gyventojų interesus. „Kauno miesto savivaldybė pateikė tik siūlymą keisti maršrutus rajono vežėjams. Kauno rajono valdžios kita savivaldybė negalėjo priversti paklusti“, – aiškino advokatė.
Kauno mieste nuo rugpjūčio 1-osios taip pat pertvarkyta keleivių vežimo maršrutiniais taksi sistema. Keleivius veža 70 maršrutinių taksi mikroautobusų 7 maršrutais nuo 51 iki 57. Juos aptarnauja tik viena konkursą laimėjusi bendrovė „Kautra“. Tiesa, kol nėra pagamintų pagal specialų užsakymą mikroautobusų, įmonė samdo ankstesnius vežėjus kaip subrangovus.