Ispanijos Civilinės aviacijos incidentų tyrimo komisija CIAIAC pagaliau baigė aiškintis, kas gi nutiko su „Boeing“, kuriuo iš Madrido į Kauną praėjusių metų balandžio 5 dieną kilo „Žalgirio“ komanda, tačiau netrukus buvo priversta leistis Getafės oro uoste.
Apie krepšininkų ir jų artimųjų lėktuve patirtas siaubo akimirkas 15min rašė MAX platformoje: Pro lėktuvo langą jie regėjo mirtį: Kauno „Žalgirio“ skrydis KLJ-125
Anksčiau buvo teigiama, kad išsijungė autopilotai, todėl pilotams teko lėktuvo valdymą perimti rankiniu būdu. Galutinės išvados nepalankios „KlasJet“ pilotams, be to, neaišku, koks buvo pokalbis tarp jų.
Nesugebėjo suvaldyti rankiniu būdu
Ką tik paviešintose tyrėjų išvadose teigiama, kad visi orlaivio prietaisai veikė be trikdžių ir pilotai jais galėjo naudotis be problemų. Tiesa, incidento metu išsijungė autopilotas.
Ispanijos tyrimo tarnyba pabrėžė, kad autopiloto praradimas įgulai „netrukdė tęsti skrydžio“, nes visi kiti prietaisai veikė be jokių trikdžių.
Taip pat išvadoje teigiama, kad orlaivio įgula buvo su didele patirtimi ir solidžiu skraidymo valandų bagažu. Tačiau, nepaisant to, pilotai patyrė problemų valdydami orlaivį.
Remiantis ispanų išvadomis, pilotai, sugedus autopilotui, nesugebėjo pasinaudoti atsarginiais instrumentais. Kitaip tariant – išsijungus automatinei sistemai, nesugebėjo lėktuvo suvaldyti rankiniu būdu, o įgulos tarpusavio bendradarbiavimas incidento metu nebuvo pakankamas.
Negavo dalies įrašų?
Skelbiama, kad pilotams savarankiškai sunkiai sekėsi išlaikyti aukštį, skrydžio kryptį, ypač problemiški buvo lėktuvo posūkio momentai.
„Problemos palaikant bazinius skrydžio parametrus parodo, kad nei sprendimų priėmimas, nei bendradarbiavimas nebuvo adekvatus“, – teigiama išvadose.
Negana to, išvadose sakoma, kad negauta dalies įrašo, kas dėjosi pilotų kabinoje, kokie buvo pokalbiai.
Tokios tyrėjų išvados prasilenkia su tuo, ką anksčiau yra teigę Vilniuje įsikūrusios „KlasJet“ atstovai. Jie anksčiau komentavo, kad „skrydžio metu neilgai trukus po pakilimo įvyko navigacijos sistemos gedimas. Jis nekelia grėsmės lėktuve skridusiems keleiviams ir jo įgulai“.
Po incidento krepšininkai ir jų žmonos socialiniuose tinkluose dalinosi patirtimi incidento metu ir dėkojo pilotams, kad šie sėkmingai nutupdė orlaivį.
Incidentą įtraukė į mokymus
Šiandien „KlasJet“ kalba jau kiek kitaip. 15min atsiųstame komentare teigiama, kad incidentas įvyko „dėl eilės nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių – orlaivio valdymo automatizavimo sistemos gedimo ir labai sudėtingų meteorologinių sąlygų“.
Kompanija pripažįsta, kad pilotams nepavyko stabilizuoti lėktuvo. „Sugedus autopilotui, valdant orlaivį pilnai rankiniu būdu, dėl labai gūsingo vėjo ir lietaus pilotams nepavyko iš karto stabilizuoti lėktuvo skrydžio parametrų taip, kad būtų galima atlikti saugų tūpimą. Todėl po atliktų dviejų pakartotinų bandymų leistis Madrido oro uoste, orlaivis buvo saugiai nutupdytas Getafės oro uoste“, – sakoma komentare.
Beje, po šio incidento nuspręsta įtraukti papildomus, pagal reikalavimus neprivalomus, elementus į kompanijos pilotų treniravimo ir reguliaraus pilotavimo įgūdžių tikrinimo programą.
Aviakompanija „KlasJet“ yra valdoma koncerno „Avia Solutions Group“.