„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kinija atšaukia rugpjūčio ir rugsėjo traukinius į Lietuvą

Tiesioginiai krovininiai traukiniai iš Kinijos į Lietuvą – dalis vadinamojo „naujojo šilko kelio į Europą“ – dėl įtemptos politinės situacijos tarp šalių rugpjūčio pabaigoje ir rugsėjį atšaukiami.
Projektą konsultuojančios bendrovės „Vilnius Consult“ vykdomasis direktorius A.Tamolis sako, kad modernizavus geležinkelį, sumažės per miestą važiuojančių krovininių traukinių.
Krovininiai traukiniai / Juliaus Kalinsko, dienraščio „15 minučių“ nuotr.

Apie tai Kinijos geležinkelių įmonė „China railway container transport corp.“ (CRCT) pranešė klientams Lietuvoje.

„Įspėjame, jog dėl susiklosčiusios tarp Lietuvos ir Kinijos politinės situacijos bus atšaukiamas tiesioginis traukinys (suplanuotas rugpjūčio 28 dieną – BNS). Taip pat pranešame, jog visi tiesioginiai traukiniai į Vilnių rugsėjo mėnesiui taip pat bus atšaukiami iki tolesnių žinių iš CRCT“, – rašoma laiške, kurį matė BNS.

Lietuvos atstovai Kinijoje kol kas teigia negavę jokio oficialaus pranešimo dėl šių traukinių reisų atšaukimo. Lietuvos transporto atašė Kinijoje Ramūnas Rimkus sako, kad toks kinų sprendimas greičiausiai yra politiškai motyvuotas.

„Daugelis didžiųjų Kinijos įmonių yra valstybinės, jų vadovai baiminasi dėl savo užimamų postų. Dėl to, vos tik jie išgirdo apie atšalusius santykius tarp mūsų šalių ir atšauktą konsultacijoms Kinijos ambasadorių, neilgai reikėjo laukti, kol jos net neprašytos parodys savo lojalumą“, – BNS sakė R.Rimkus.

„Prarasti tuos kelis eurus atšaukus tiesioginius reisus į Lietuvą jiems atrodo gerokai saugesnis variantas negu užsitraukti partijos rūstybę“, – pridūrė jis.

Kaip teigė prekes iš Kinijos gabenančios logistikos bendrovės „ACE logistics“ Jūrų ir geležinkelio transporto padalinio vadovas Tomas Jankauskas, toks Kinijos sprendimas sukels nepatogumų, tačiau nepadarys daug žalos.

„Prieš pradedant gabenti krovinius iš Kinijos į Vilnių vykstančiais traukiniais mes juos ne vienerius metus į Lietuvą gabendavome per Lenkiją. Greičiausiai dėl šios situacijos bent jau kuriam laikui krovinių srautus vėl teks perorientuoti į šį maršrutą“, – BNS teigė T.Jankauskas.

„Šiek tiek prailgs prekių pristatymo laikas ir padidės gabenimo kaštai, kadangi iš kitos šalies viską reikės atsigabenti vilkikais. Tačiau pačiam prekių srautui tai įtakos neturės“, – pridūrė jis.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis praėjusią savaitę teigė turintis indikacijų, kad dėl kylančios įtampos tarp Vilniaus ir Pekino gali sumažėti prekių gabenimas traukiniais iš Kinijos. Tuo pačiu jis pabrėžė, jog Lietuvos ir Kinijos ekonominiai ryšiai yra pakankamai menki.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška taip pat sakė, kad šiam tranzitui yra „tam tikrų trukdžių“, bet tai nereikšmingi kiekiai. Anot jo, kiniškų krovinių dalis bendrame „Lietuvos geležinkelių“ sraute sudaro tik apie kelis procentus, tačiau bendrovė turi žinių, kad rudenį krovinių iš Kinijos galbūt daugės.

Reguliarūs krovininių traukinių reisai iš Kinijos į Vilnių pradėti 2020 metų birželį.

Kinija dėl gilėjančių Lietuvos ryšių su Taivanu praėjusią savaitę konsultacijoms atšaukė savo ambasadorių Vilniuje. Šalies užsienio reikalų ministerija teigia, kad tokį sprendimą paskatino siekis Lietuvoje atidaryti Taivano atstovybę.

Taivanas prieš kelias savaites informavo apie atskirai nuo Kinijos Lietuvoje steigiamą atstovybę, ji turėtų pradėti veikti dar šią vasarą. Lietuva taip pat turėtų atidaryti prekybos atstovybę Taivane.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs