Baltas, žaliais ir mėlynais dryžiais išmargintas siauro fiuzeliažo lėktuvas C919 pakilo iš Kinijos komercijos sostinės Šanchajaus Pudongo tarptautinio uosto, o kelių tūkstančių žiūrovų minia džiūgaujant ir plojant.
Valstybinės orlaivių gamintojos „Commercial Aircraft Corporation of China“ (COMAC) pagamintas lėktuvas yra šalies beveik dešimtmetį dėtų pastangų sumažinti savo priklausomybę nuo europiečių aeronautikos milžinės „Airbus“ ir amerikiečių giganto „Boeing“ rezultatas.
Šis skrydis yra dar vienas ženklas, kad Kinijos ambicijos ir techniniai pajėgumai auga. Praėjusią savaitę šalis nuleido į vandenį pirmąjį savo pačios suprojektuotą ir pastatytą lėktuvnešį bei iškėlė į orbitą pirmą savo gamybos krovininį nepilotuojamą erdvėlaivį, susijungusį su šalies kosmine stotimi.
Prieš lėktuvo pakilimą valstybinė televizija CCTV informavo, kad orlaivis bus bandomas 3 km aukštyje – apie 7 km žemiau nei įprastai – ir kad jis skirs maždaug 300 km per valandą greičiu.
Kinų gamybos lėktuvas pakilo 14 val. vietos (9 val. Lietuvos) laiku. Pirmasis jos skrydis turėtų trukti apie pusantros valandos, o šį įvykį stebi šalies ministrai, COMAC darbuotojai, kompanijos partneriai bei kiti žiūrovai.
Kinija svajojo pasistatyti savo keleivinį lėktuvą nuo praėjusio amžiaus aštunto dešimtmečio. Tada kinai pradėjo kurti siauro fiuzeliažo orlaivį Y-10, tačiau galiausiai šis projektas buvo pripažintas neperspektyviu, tad šio modelio lėktuvai taip ir nepradėjo skraidyti.