Jo duomenimis, Kinijos fondas su šį projektą vystančia Suomijos ir Estijos kapitalo bendrove „FinEst Bay Area“ šią savaitę pasirašė atitinkamą ketinimų protokolą, kuriuo jo šalys įsipareigojo per artimiausią pusmetį pasiruošti būsimo sandorio sudarymui.
„Touchstone Capital Partners“ valdybos pirmininkas Kenny Songas pareiškė, jog tai – labai ambicingas ir didelių vilčių projektas.
„Tunelis sukurs Helsinkio ir Talino dvimiestį, kuris gali tapti Azijos ir Europos jungties centru“, – pabrėžė jis.
Talino-Helsinkio povandeninio tunelio projektą „Finest Bay Area“ oficialiai pristatė prieš metus, o pernai gruodį Estijos vyriausybei pateikė specialiojo valstybinio planavimo prašymą.
Projekte numatytos dvi geležinkelio tunelio gijos – po vieną keleiviniams ir krovininiams traukiniams – keturiomis galimomis trasomis. Tunelis būtų apytikriai 100 kilometrų ilgio, o traukiniai šį atstumą įveiktų per 20 minučių. Tikimasi, jog keleiviniai traukiniai šiuo tuneliu per metus pervežtų iki daugiau nei 50 mln. žmonių.
Bendra projekto sąmata – 15-16 mlrd. eurų, investicijų atsipirkimo laikotarpis – 30 metų, tunelio eksploatavimo laikotarpis – 120 metų.
Yra parengtas dar vienas Talino-Helsinkio tunelio po jūra projektas – „FinEst Link“. Jo autoriai – Suomijos ir Estijos ekspertai – ketina panaudoti itin greito traukinio „Hyperloop“ liniją, kurios idėja priklauso „Tesla“ elektromobilių gamintojo vadovas Elonui Muskui. Estijos vyriausybė ir JAV startuolis „Virgin Hyperloop One“ yra pasirašę ketinimų protokolą dėl šios technologijos panaudojimo įgyvendinant tunelio tarp Talino ir Helsinkio projektą.
Estija ir Suomija tikisi, jog jų sostines galintis sujungti tunelis po Suomijos įlanka taptų Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ pratęsimu.