15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti

„Klaipėdos naftos“ krova traukėsi dėl mažesnių srautų iš Baltarusijos ir „Orlen Lietuvos“

Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorės ir naftos produktų krovos bendrovės „Klaipėdos nafta“ krova šių metų pirmąjį ketvirtį sumenko, nes Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklos ir didžiausia įmonės klientė „Orlen Lietuva“ perkrovė mažiau produktų nei praėjusių metų pradžioje.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Kaip jau žinote, nuo praėjusių metų antrojo pusmečio Rusija sumažino žaliavinės naftos srautą į Baltarusijos perdirbimo gamyklas, todėl jos turėjo mažiau naftos produktų ir mažiau buvo pervežta per mūsų terminalą. Tas pats nutiko ir pirmąjį šių metų ketvirtį, jie vis dar gavo 30-40 proc. mažiau naftos, bet jau žinome, kad nuo antrojo ketvirčio žaliavinės naftos tiekimas baltarusiams buvo atstatytas, todėl tikimės, kad krovos srautai iš Baltarusijos padidės ir sugrįš į tą patį lygį, kaip praėjusiais metais“, – penktadienį internetiniame seminare investuotojams sakė „Klaipėdos naftos“ administravimo departamento direktorius Marius Pulkauninkas.

„Klaipėdos naftos“ vadovas Mindaugas Jusius teigė, kad artimiausiu metu tikimasi naftos produktų krovos atsigavimo.

„Prieš kelias savaites sulaukėme teigiamų naujienų, kad naftos tiekimas į Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklas artimiausiu metu turėtų būti atstatytas. Mes tai matome ir iš savo klientų gaunamų užklausų. Kol kas per anksti pasakyti, ar naftos tiekimas į Baltarusijos gamyklas bus toks pat, kaip buvo anksčiau, tačiau mes tikimės didesnės krovos“, – seminare kalbėjo M.Jusius.

Jo teigimu, baltarusiškų naftos produktų krovos sumažėjimas greičiausiai reikšmingai nepaveiks „Klaipėdos naftos“ pajamų, tačiau blogiausiu atveju jos gali mažėti iki 15 procentų.

„Baltarusijos kroviniai, be abejo, yra svarbūs. Jei situacija bus nepalanki bendrovei, mes turime planų, kaip kompensuoti prarastas pajamas. Mes galime panaudoti savo turimą infrastruktūrą kito pobūdžio paslaugoms, pavyzdžiui, galime iš atplaukiančių laivų priimti krovinį, pakrautį jį į savo saugyklas ir vėliau perkrauti atgal į laivus“, – kalbėjo M.Jusius.

M.Pulkauninko teigimu, didelės įtakos krovos rezultatams turėjo ir anksčiau atliktas naftos perdirbimo gamyklos „Orlen Lietuva“ kasmetinis remontas – pernai jis vyko antrąjį ketvirtį, o šiemet – pirmąjį.

„Kovą ir balandžio pradžioje mūsų pagrindinis klientas „Orlen Lietuva“ vykdė remonto darbus, todėl buvo sumažėjusi šios bendrovės krova. Remonto darbai yra atliekami kiekvienais metais ir trunka beveik vieną mėnesį. Pernai jie buvo atlikti antrajame ketvirtyje, bet šiemet jie tai padarė kovą. Tai tik vienkartinis veiksnys. Remontas dabar yra baigtas ir tikimės, kad antrąjį ketvirtį srautai iš „Orlen Lietuva“ bus tokie patys kaip pernai“, – kalbėjo M.Pulkauninkas.

Bendrovės naftos terminalų Klaipėdoje bei Subačiuje krova per pirmąjį ketvirtį sumažėjo trečdaliu iki 1,55 mln. tonų. SGD terminalo išdujinimas šiemet sumažėjo 70 proc. iki 5,1 megavatvalandės (MWh).

„Klaipėdos nafta“ pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbo 4,812 mln. eurų grynojo pelno pelno – 29,8 proc. mažiau nei 2016 metų sausį-kovą, kai įmonės grynasis pelnas siekė 6,857 mln. eurų. Bendrovės pajamos per metus sumažėjo 10,8 proc. iki 27,28 mln. eurų.

Bendrovės naftos terminalų pajamos šiemet sumažėjo 30 proc. iki 8,7 mln. eurų, o SGD terminalo pajamos ūgtelėjo 2,2 proc. iki 18,5 mln. eurų.

„Klaipėdos naftos“ akcijos kotiruojamos „Nasdaq“ Vilniaus biržos Oficialiajame prekybos sąraše.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais