„Rezultatas yra geras. Turint galvoje tai, kad praėję metai buvo rekordiniai, tai šie metai rodo, kad einame tuo pačiu ritmu“, – BNS sakė Algis Latakas.
Anot jo, šiemet išsiskiria ro-ro krovinių augimas. Pernai šie kroviniai sudarė apie 13 proc. bendros uosto krovos, o šiemet jų dalis siekia beveik 16 proc. ir beveik susilygino su kroviniais konteineriuose.
„Išsiskiria metalo laužo krova, kuri stipriai auga ir mes tampame kaip uostas hub`as, kur metalo laužas atvežamas ir išvežamas kitais laivais. Kiti kroviniai nesudaro didelių skaičių, aišku yra ir šaldyti kroviniai, kurie padidėjo apie 30 proc., bet tai nėra dideli skaičiai, per pusę metų – apie 90 tūkst. tonų“, – sakė uosto vadovas.
Šiemet generalinių krovinių srautas didėjo 5,7 proc., biriųjų krovinių – 5,4 proc. Tačiau skystųjų krovinių perpilta 22,3 proc. mažiau.
Pasak A. Latako, skystųjų krovinių mažėjimą lėmė tai, jog nuo sausio per Klaipėdos uostą nebekraunami baltarusiški naftos produktai, be to, mažėjo skystųjų trąšų krova, kuriai įtakos turi sezoniškumas.
„Skystų trąšų krauta apie 60 tūkst. mažiau, tai sąlygota ir sezoniškumo, iš esmės birželis ir liepa uosto veikloje yra veikiami neigiamo sezoniškumo. Liepą prasideda grūdai, tai situacija stipriai keisis“, – sakė A.Latakas.
Anot jo, tikimasi, jog šie metai uostui bus geri, tačiau situaciją galėtų pakeisti politinė situacija.
„Tai ne mūsų įtaka, nieko blogo tikėtis nenorime, dedame viltis liepos mėnesį. Buvo dirbta ir daugmaž padaryta, kad uoste MSC pradėtų nukreipti savo okeaninius laivus, liepos mėnesį du tokie laivai buvo, dideli, konteineriniai. Maždaug 9,4 tūkst. TEU atplaukė, dalį krovinio nusikrovė ir toliau jis bus išvežiojamas mažesniais laisvais. Šituo tikimės pakelti konteinerių krovą“, – sakė A.Latakas.
Be to, krovai įtakos turės ir grūdų sezonas, kuris jau prasidėjo.
Šiemet į Klaipėdos uostą atplaukė 3214 laivų – 3,6 proc. daugiau, apsilankė 74 tūkst. keleivių – 18,8 proc. mažiau nei 2020 metų sausio–birželio mėnesiais.