Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Klaipėdos uoste bus išbandytas anglių gabenimo maršrutas į Lenkiją

Didžiausioje Klaipėdos uosto krovos kompanijoje „Klasco“ ateityje bus perkraunamos Lenkijos rinkai skirtos anglys – taip bandoma, ar toks jų gabenimo maršrutas yra perspektyvus, sako bendrovės vadovas Vytautas Štumbergas.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

„Yra tokia pabandymo partija, labai maža – 2 tūkst. tonų, pasitikrinti: kaip krova, kaip logistika. Pasižiūrėsim, kaip ji bus, jeigu viskas sklandžiai, tai bandysime kažkaip padėti, ir Rusijos kai nėra anglių, jos atvežamos iš tolimesnių kraštų“, – BNS penktadienį sakė „Klasco“ vadovas.

Be rusiškų dujų likusi ir daugiau anglių ketinanti kūrenti Lenkija ieško naujų tiekėjų ir gabenimo maršrutų, anksčiau sakė V. Štumbergas. Anot jo, bandomasis anglies krovinys į Klaipėdą būtų atplukdytas iš Vakarų Europos, o iš Lietuvos į Lenkiją būtų gabenamas baržomis.

„Atvažiuoja iš Vakarų Europos, norima krautis į baržas ir jomis vežtis į Lenkiją“, – sakė „Klasco“ vadovas.

Manoma, kad bandomasis krovinys į Klaipėdos uostą bus atplukdytas „artimiausiu metu“.

Klaipėdos uosto vadovas Algis Latakas taip pat sako, kad anglis gali būti perkraunama uosto pietinėje teritorijoje.

„Kad anglis per Klaipėdos uostą gali būti kraunama – tai taip, ir, matyt, taip ir daroma, bet bet nebus centrinėje miesto dalyje, bet pačioje pietinėje dalyje, Jūrų perkėlos terminale“, – BNS penktadienį sakė A.Latakas.

Penktadienį direkcija pranešė, kad su Gdansko uostu pasirašytas ketinimų protokolas, pagal kurį Lenkijos energetinių žaliavų importuotojai galės naudotis Klaipėdos uoste esančia krovos infrastruktūra.

„Tikslas yra ieškoti galimybių esant poreikiui energetinį krovinį perkrauti Klaipėdos uoste. Tame tarpe gali būti ir tam tikros rūšys anglies, kurioms yra aplinkosauginiai leidimai. Mūsų memorandumas nėra leidimas, tai tik susitarimas bendradarbiauti“, – sakė A.Latakas.

Anksčiau Rusijos anglių eksportas į Lenkiją siekdavo 9-10 mln. tonų per metus, dalis šio kuro tranzitu keliaudavo per Lietuvą ir Kaliningradą.

Lenkijos ministras pirmininkas Mateuszas Morawieckis liepą pareiškė, kad šalyje turi būti daugiau anglių negu reikia, kad būtų galima išgyventi atšiaurią žiemą, ir pridūrė, jog, be vidaus gavybos, bus toliau importuojamos anglys iš kitų šalių, išskyrus Rusiją.

Būtent liepą Lenkijos įmonės ėmė domėtis galimybėmis anglį gabenti per Klaipėdos uostą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?