Klaipėdos uoste rengiamasi naudoti žaliuoju vandeniliu varomą techniką

Akcinė bendrovė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija su UAB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ pasirašė memorandumą, kuriuo susitarė bendradarbiauti siekiant klimato kaitos mažinimo. Susitarimas numato žaliojo vandenilio panaudojimą.
Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“
Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ / Klaipėdos uosto direkcijos nuotr.

„Uostai šiandien aktyviai koncentruojasi į energijos transformaciją. Klaipėdos uostas, siekdamas būti modernus, lygiuojasi į pažangiausių, didžiųjų uostų pavyzdžius ir įsiveda naujas degalų rūšis. Netrukus turėsime uoste žaliąjį vandenilį, kuris, neabejojame, didins uosto patrauklumą. Pirmiausia, vandenilį numatome realizuoti uosto reikmėms, statome Uosto direkcijos atliekų surinkimo laivą, kuris bus varomas ir vandeniliu. Europoje turime daug pavyzdžių, kur autobusai miesto gatvėmis rieda varomi vandeniliu“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas. – Šiandien su uosto krovos įmone sutarėme dirbti kartu plėtojant ir įgyvendinant sprendimus, susijusius su žaliojo vandenilio panaudojimu. Tad uosto viduje dirbanti technika taip pat naudos šią žaliojo kuro rūšį“.

Klaipėdos uosto direkcijos nuotr./Algis Latakas ir Aloyzas Kuzmarskis
Klaipėdos uosto direkcijos nuotr./Algis Latakas ir Aloyzas Kuzmarskis

Uosto direkcijos su uosto krovos įmone pasirašytas memorandumo tikslas – įgyvendinti Europos žaliosios krypties iniciatyvas, darniai plėtoti tvarų Klaipėdos uostą, mažinti anglies dvideginio emisijas bei diegti nulinio išmetimo kuro technologijas. Taip pat siekiama sujungti išteklius ir žinias bei kartu sukurti žaliojo vandenilio panaudojimo vertės grandinę.

„Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ jau nuo 2016 metų įgyvendina esminius pokyčius atskirose krovinių transportavimo grandyse. Esame konvertavę daugiau nei pusę savo geležinkelio lokomotyvų parko iš dyzelinių šilumvežių į elektrinius robotizuotus įrenginius ir didžiąją dalį geležinkelio manevrų savo terminaluose atliekame be emisijų į aplinką, – sako kompanijos „Bega“ valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis. – Esame išanalizavę ir matome galimybes panašiu būdu pasigaminti ir vandeniliu varomo lokomotyvo prototipą, be to, tie patys principai, kuriuos jau esame išbandę, yra tinkami žaliojo kuro rūšims pritaikant ir kitą uosto techniką. Žinoma, trumpuoju laikotarpiu ekonomiškai tai gana sudėtingi projektai, todėl nuolat akcentuojame, kad, siekiant ryškesnio proveržio žaliojo kurso srityje, būtina atitinkama valstybės skatinimo politika.“

Uosto direkcija nuo 2026 metų ketina pradėti gaminti žaliąjį vandenilį ir juo užpildyti technologinius įrenginius, transporto priemones.

Kaip jau skelbta, Klaipėdos uoste žaliasis vandenilis bus gaminamas elektrolizės būdu, naudojant polimerinių elektrolitų membranos (PEM) tipo elektrolizerį. Įrenginys vandeniliui gaminti bus sumontuotas standartiniame 40 pėdų jūriniame konteineryje. Vandenilio gamybos įrangai Klaipėdos uoste planuojamas elektros poreikis – 3 MW.

Žaliojo vandenilio projektai, apimantys gamybos plėtrą ir pildymo punktų įrengimą, įgyvendinami pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis. ES skiriamos lėšos siekia 6,3 mln. Eur.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis