„Krovinių kiekis yra geriausias per visą uosto istoriją, turime gerą augimą. Augant krovinių apyvartai, auga ir mūsų pajamos, pelnas“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje kalbėjo A. Vaitkus.
Pasak jo, uosto krova per tris šių metų ketvirčius, palyginti su tuo pat metu pernai, augo 6,4 proc. iki 33,682 mln. tonų. Šiemet uostas gavo 46,75 mln. eurų pajamų – 5,6 proc. daugiau nei pernai.
„Beveik 2 mln. tonų daugiau. Skysti kroviniai šiais metais – jų kiekis yra sumažėjęs, bet šią savaitę turėjome diskusiją su „Klaipėdos nafta“, ir matome galimybes ir perspektyvą galbūt kitais metais turėti ženkliai geresnę situaciją“, – aiškino A. Vaitkus.
Skystųjų krovinių krova šiemet mažėjo 11 proc. iki 7,55 mln. tonų, biriųjų – augo 1,4 proc. iki 14,2 mln. tonų, o generalinių krovinių– 30,6 proc. iki 11,9 mln. tonų. Pasak A. Vaitkaus, sąlyginių konteinerių šiemet uoste jau perkrauta daugiau nei pernai per visus metus.
„Turime drastišką konteinerių augimą tiek tonomis, tiek sąlyginiais vienetais (...) Tonažo prasme, kas ir išvedė uostą į tokias aukštumas, yra 2,147 mln. tonų, kas sudaro 52,9 proc. augimą. Sąlyginiais vienetais konteinerių skaičius išauga 194 tūkst. Tai – viršytas metinis rekordas. Rekordas buvo praeitais metas 473 tūkst. sąlyginiai vienetai, tai šiais metais esame jau ženkliai tą skaičių viršiję ir turime 531,4 tūkst. konteinerių“, – sakė A. Vaitkus.
Pasak jo, Klaipėdos uostas toliau išlaiko lyderio pozicijas tarp Baltijos šalių uostų.
„Trąšų dominantė yra esminė, didelė (Klaipėdos uoste – BNS). Išaugo konteinerių dalis. Naftos produktų skaičius šiek tiek sumažėjo. Auga Ro-Ro krovinių dalis, šiek tiek sumenko grūdų dalis. Klaipėda toliau išlaiko lyderystės poziciją tarp Baltijos valstybių“, – aiškino A. Vaitkus.
Klaipėdos uosto nurodomais duomenimis, krova Rygoje sausį-rugsėjį siekė 26,7 mln. tonų (augo 4,8 proc.), Ventspilyje – 15 mln. tonų (mažėjo 7 proc.), Taline – 15,58 mln. (augo 9,3 proc.), Liepojoje – 5,5 mln. (augo 16,1 proc.).