Tokią išvadą padarė šio projekto įgyvendinimą koordinuojančios Baltijos valstybių bendros įmonės „RB Rail“ užsakytą atitinkamą tyrimą atlikę ekspertai.
Remdamiesi pastarųjų trijų dešimtmečių klimato pokyčių duomenimis bei prognozėmis tyrimo autoriai priėjo išvados, jog ateityje Baltijos jūros regione žiemos bus švelnesnės ir mažiau snieguotos, tačiau vis dažniau bus tikėtina šlapdriba, „ledinis lietus“, plikledis. Tuo tarpu šiltuoju metu laiku didesnė kaip 40 laipsnių pagal Celsijų kaitra, liūčių su perkūnijomis, stiprių vėjo gūsių, gausių lietų tikimybė.
Tyrimą užsakė „RB Rail“, jį atliko „Hendrikson & Ko“ kartu su Latvijos „Vides Eksperti“, Tartu regiono energetikos agentūra ir Lietuvos „DGE Baltic Soil and Environment“.
Pagrindinis tyrimo tikslas buvo pasirengti apžvalgas dėl klimato permainų, kurios gali įvykti per „Rail Baltica“ projekto gyvavimo ciklą, siekiant užtikrinti infrastruktūros atsparumą esant įvairiems klimato scenarijams.
„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Geležinkelį planuojama baigti tiesti 2026 metais.
Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos narės: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir netiesiogiai – Suomija. Projekto įgyvendinimas atidžiai prižiūrimas Europos Komisijos, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės valdžios institucijų.