„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kodėl tiesiame europinį „Rail Baltica“ geležinkelį?

Baltijos šalyse geležinkelio tinklą sudaro 1520 mm pločio geležinkelis – tai svarbiausia kliūtis regionui tiesiogiai susisiekti geležinkeliais su Europa, kurioje standartinė europinė vėžė yra 1435 mm pločio.
Kodėl tiesiame europinį „Rail Baltica“ geležinkelį?
Kodėl tiesiame europinį „Rail Baltica“ geležinkelį? / Partnerio nuotr.

Standartinė geležinkelio vėžė nutiesta beveik visose Europos Sąjungos šalyse.

Baltijos šalims atgavus nepriklausomybę buvo nuspręsta atstatyti tiesioginį geležinkelių susisiekimą su Vakarų Europa. Lietuva, Latvija ir Estija priėmė sprendimą nutiesti naują europinio standarto geležinkelį „Rail Baltica“. Projekte taip pat dalyvauja Lenkija ir Suomija, todėl naujoji linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.

Sujungs su Europa

Kokybiška geležinkelio transporto jungtis su Europa padės pritraukti daugiau krovinių bei turistų.

Kokybiška geležinkelio linija turės ir aplinkosauginių privalumų – susisiekimas geležinkeliais yra ekologiškiausias, palyginti su kitomis transporto rūšimis, mažins spūstis keliuose. „Rail Baltica“ bus elektrifikuotas 1435 mm pločio vėžės dvikelis.

Naujoji geležinkelio linija bus aptverta specialia apsaugine tvorele, saugančia migruojančius laukinius gyvūnus.

Didins eismo saugumą

Gyvenamose teritorijose įrengtos apsauginės tvoros slopins pravažiuojančių traukinių keliamą triukšmą ir didins pėsčiųjų eismo saugumą.

Šiuo metu modernus geležinkelis „Rail Baltica“ yra nutiestas nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos per Marijampolę iki Kauno. Statybos buvo pradėtos 2013 metais, o baigtos – 2015 metų pabaigoje.

Šioje atkarpoje, kurios ilgis 123 km, rekonstruota esama plačioji vėžė, o šalia nutiesta nauja europinio standarto vėžė.

Darbai Kauno geležinkelio mazge

Šiuo metu statomas „Rail Baltica“ geležinkelio ruožas Kaunas – Palemonas yra sudėtinė Kauno geležinkelio mazgo dalis. Kauno geležinkelio mazgas, taip pat apimantis Jiesia-Kaunas, Jiesia-Rokai ir Rokai-Palemonas ruožus, bus vienas moderniausių geležinkelio mazgų per kurį važiuos visi „Rail Baltica“ traukiniai.

Ruožas Jiesia-Kaunas baigtas rekonstruoti dar 2015 m. rugpjūtį, o Jiesia-Rokai ruožas – 2018 m. spalį. Šių metų rudenį planuojama pasirašyti sutartį su rangovais ir pradėti atkarpos Rokai-Palemonas rekonstrukcijos darbus.

Kauno geležinkelio mazgo ruože Kaunas – Palemonas šiuo metu vykdomi pagrindiniai „Rail Baltica“ geležinkelio tiesimo darbai: šalia 1520 mm pločio vėžės geležinkelio kelio tiesiamas naujas 1435 mm pločio vėžės geležinkelio kelias, įrengiami iešmai kartu su visa kita reikalinga „Rail Baltica“ geležinkelio infrastruktūra.

Vėžę standartizavo britai

Daugiau kaip pusę viso pasaulinio geležinkelio tinklo sudaro 1435 mm pločio geležinkelio vėžė, naudojama Europoje, JAV, Kanadoje, Kinijoje, Australijoje ir kitose šalyse.

Pasaulyje ji populiariausia, todėl vadinama standartine vėže. Dar ji vadinama tarptautine, europine arba Stefensono vėže – jos išradėjo garbei.

Tokio pločio geležinkelį tarp Liverpulio ir Mančesterio pirmąkart 1830 metais nutiesė britas inžinierius Džordžas Stefensonas, o britų parlamentas netruko 1435 mm pločio geležinkelį paskelbti standartiniu.


Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų