Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kuršių nerija atsivers laivams: Preiloje pajudėjo dešimtmetį įstrigusios statybos, Juodkrantei uostas dar projektuojamas

Preiloje iš mirties taško ėmė judėti prieš dešimtmetį dėl teismų įstrigusios vadinamųjų botelių ir uostelio statybos. Viliamasi, kad kitąmet uostelis taps atviras laivams, bus tvarkomi prieš dešimtmetį pastatyti, tačiau jau medžiais apaugę, gyventojų nematę, vadinamieji boteliai. Laivybai pritaikyti siekiama ir Juodkrantės uostą.
Juodkrantės uosto vizualizacija
Juodkrantės uosto vizualizacija / Neringos savivaldybės nuotr.

„Dar prieš penkiolika metų galėjome turėti sutvarkytas krantines ir veikiančius botelius greta. Deja, įsisuko teismai, galų gale pasibaigę taikos sutartimi“, – aiškino Neringos meras Darius Jasaitis.

Grasino nugriauti

Šlaitinio stogo namukai, pavadinti boteliais, buvo pastatyti 2005-aisiais. Tačiau juose taip nė karto ir neapsistojo žvejai ar turistai. Susirūpinta, kad statiniai neatitinka Kuršių nerijos nacionalinio parko generalinio plano.

Ne kartą siūlyta botelius, statytus bendrovės „Sabonio klubas ir partneriai“, griauti. 2013-aisiais įsikišo Vyriausybė, ir priimtas sprendimas sudaryti taikos sutartį. Pagal taikos sutartį numatyta, kad botelio savininkai turi perstatyti esamus statinius, įrengti infrastruktūrą, būtiną žvejų ir mažųjų laivų uosto veiklai.

LŽ nuotr./Vadinamieji Preilos boteliai
LŽ nuotr./Vadinamieji Preilos boteliai

Anot mero D.Jasaičio, Preilos uostas, kaip ir Juodkrantės, negali priimti laivų. „Iš tikrųjų susidėvėjęs ir Nidos uostas. Visi jie buvo įrengiami prieš keliasdešimt metų ir yra susidėvėję, avarinės būklės. Botelius statę verslininkai turėjo įrengti ir pontoninę krantinę. Įranga jau buvo nupirkta tada ir visus tuos metus sandėliuojama Klaipėdos uoste. Mano žiniomis, verslininkai už tai mokėjo“, – teigė D.Jasaitis.

Tačiau, anot jo, pontoninės krantinės dar toli gražu – ne uostelis. Tačiau kur kas patogiau nei dabar, kai žvejai, grįžę į krantą, neturi kur išlipti iš laivo.

Juodkrantei – naujas uostas

Neringos savivaldybė regi naują uostą Juodkrantėje. Kitais metais bus ruošiamas techninis projektas, savivaldybei kainuosiantis apie 100 tūkst. eurų.

Juodkrantės uostas planuojamas netoli Gintaro įlankos ir bus skirtas jachtoms, didesniems pramoginiams laivams, kateriams, išorinėje pusėje galėtų švartuotis didesni laivai. Uosto akvatorija formuojama lenkta molų linija. Tai, kaip teigiama, sudaro natūralesnę ir vaizdingesnę kranto liniją.

Dabartinė krantinė Juodkrantėje beveik nenaudojama dėl netinkamų gylių, bangos daužo laivus į betonines krantines ir taip juos gadina.

Neringos savivaldybės nuotr./Juodkrantės uosto vizualizacija
Neringos savivaldybės nuotr./Juodkrantės uosto vizualizacija

Naujojo Juodkrantės uosto talpa – 60 įvairaus dydžio jachtų ir kitų mažųjų laivų. Planuojamoje jachtų uosto teritorijoje numatomas jachtklubo pastatas, kuriame būtų įrengtos uosto tarnybinės patalpos, sanitarinės-buitinės patalpos (rūbinės, dušai, tualetai, virtuvėlė, skalbykla, pirmosios medicininės pagalbos punktas), remonto dirbtuvės ir pan.

„Iš tiesų laivyba Kuršių mariose intensyvėja, ir mes dėl to tik džiaugiamės. Šią vasarą kursavo keltas iš Drevernos. Dabar girdėjome, kad verslininkai Šilutėje įsigijo 90 vietų keltą ir taip pat ketina plukdyti į Kuršių neriją“, – teigė Neringos meras D.Jasaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs