Vienas iš įstatymo rengėjų Lietuvos žaliųjų partijos pirmininkas, Seimo narys Linas Balsys pabrėžė, kad būtina skirti daugiau dėmesio miestų, ypač Vilniaus, transporto infrastruktūros plėtrai.
„Metropoliteno koncesijos įstatymas atvertų galimybę kardinaliai pakeisti miesto transportą. Pastatytos lengvojo metro linijos prikeltų miesto miegamuosius rajonus aktyviam gyvenimui, panaikintų transporto kamščius, o svarbiausia – pritrauktų ilgalaikes daugiamilijonines investicijas, kurios visam laikui liktų Lietuvoje“, – pabrėžė L.Balsys.
Pastatytos lengvojo metro linijos prikeltų miesto miegamuosius rajonus aktyviam gyvenimui, panaikintų transporto kamščius, o svarbiausia – pritrauktų ilgalaikes daugiamilijonines investicijas, kurios visam laikui liktų Lietuvoje.
Seimo nario teigimu, Vilniaus metropolitenas žymiai pagerintų ir ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes pagrindiniu oro teršėju mūsų šalyje šiandien vis dar išlieka automobilių transportas, pralenkdamas pramonę ir energetiką. Viena iš pagrindinių to priežasčių – senų automobilių naudojimas ir pernelyg dideli transporto srautai piko metu. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų, todėl tai leistų sumažinti ne tik miesto oro taršą, bet ir automobilių sukeliamą triukšmą.
Pasaulinė metropoliteno diegimo patirtis rodo, kad ši susisiekimo sistema pakelia miesto prestižą, o maždaug kilometro spinduliu metro trasų ruože nekilnojamo turto vertė padidėja 1,5 karto.
Dar vienu metro privalumu L.Balsys įvardijo galimybę Vilniui tapti Europos Sąjungos geležinkelio transporto projekto „Rail Baltica“ dalimi. Pasak Seimo nario, sujungus Kauną ir Vilnių greituoju transportu, atsirastų galimybė ne tik iš Kauno, bet ir iš Vilniaus vykti į Varšuvą „Rail Baltica“.