Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

L.Kukuraitis: bus plečiamos Darbo inspekcijos galios transporto sektoriuje

Vyriausybei praėjusią savaitę pritarus siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą, socialinės apsaugos ir darbo ministras sako, kad tai yra tik dalinis sprendimas. Anot Lino Kukuraičio, siekiant gerinti pirmiausia tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas, bus siūloma plėsti Darbo inspekcijos veiklą.
Linas Kukuraitis
Linas Kukuraitis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Šitas sektorius (transporto – BNS) yra stebimas ir vertinamas, taip pat ir Valstybinės darbo inspekcijos (...). Plėsime inspekcijos darbą šitame sektoriuje, nes jis, kaip teigia profesinės sąjungos, yra rizikingas“, – spaudos konferencijoje antradienį teigė ministras.

Vyriausybė praėjusią savaitę nutarė, kad nuo kitų metų dienpinigiai bus neapmokestinami, jei darbuotojo alga siekia 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA). Dabar yra taikomas 1,3 MMA koeficientas.

„Šitas nustatytas koeficientas įsigalios nuo 2020-ųjų sausio 1 dienos, bet Vyriausybė visada pasilieka teisę jį toliau koreguoti darbuotojų naudai ir kolektyviniam susitarimui skatinsime visomis priemonėmis“, – sakė jis.

Pasak jo, 1,65 MMA koeficiento nustatymas yra tik dalinis sprendimas, ir Vyriausybė juo nėra patenkinta.

Profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė dienpinigių apmokestinimo pakeitimus vadina pirmu žingsniu. Tolesni žingsniai, anot jos, turėtų būti atlyginimų mokėjimas ne grynaisiais, o į banko sąskaitą, bei vairuotojų darbo sąlygų gerinimas.

„Antras žingsnis – dėl skaidresnių atlyginimų mokėjimo. Jau yra pateikta Darbo kodekso pataisa, kai atlyginimai, didesni nei vidutinis darbo užmokestis, turi būti mokami tik į banko sąskaitą. Jau darome žingsnius, kad būtų išvengta atlyginimų mokėjimo grynais pinigais“, – spaudos konferencijoje sakė I. Ruginienė.

„Trečias žingsnis – gimę europiniai teisės aktai, tas pats Mobilumo paketas. Tai mūsų kitas žingsnis yra pradėti gerinti realias darbuotojų sąlygas, kas liečia jų buvimą komandiruotėje“, – teigė ji.

Pasak socialinės apsaugos ir darbo viceministrės Eglės Radišauskienės, pokyčiai palies 78 tūkst. vairuotojų, taip pat statybos sektorių, kuriame yra apie 90 tūkst. žmonių.

Profsąjungos siekė, kad būtų nustatytas 2 MMA koeficientas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vilkikai
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vilkikai

Tuo metu vežėjų atstovai teigia, kad dėl naujos diepinigių apmokestinimo tvarkos įmonės arba bankrutuos, arba išsikels į kitas šalis, pavyzdžiui, Latviją ar Lenkiją.

Vežėjų atstovai skaičiuoja, kad dėl pakeitimų vienai transporto priemonei tenkančios sąnaudos išaugs 288,5 euro per mėnesį. Šiuo metu Lietuvoje įregistruota apie 48 tūkst. tarptautiniais maršrutais krovinius vežančių sunkvežimių, todėl papildomos išlaidos esą sieks apie 166 mln. eurų per metus.

Finansų ministerija teigia, kad padidinus koeficientą, nemažas pajamas gaunantys darbuotojai įmokas „Sodrai“ mokėtų nuo didesnės atlyginimo dalies ir taip užsitikrintų didesnes garantijas ligos, nedarbo atveju bei senatvei.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos