Jei tyrimai pasiseks, bus sukurti nauji degalai, vadinami hidrometanu, tai – gerokai ekologiškesni ir efektyvesni degalai nei dabar vartojamos gamtinės dujos.
Automobilis, kuriam vietoj degalų pilamas vanduo, kuris suskaidomas į vandenilį ir deguonį, visai neteršia aplinkos. Tokios ateities mašinos kainuoja milijonus, tad nežinia, kada jos pasirodys mūsų šalyje. Užtat mūsų gatvėse vis daugiau autobusų, naudojančių suspaustas gamtines dujas – švaresnes ir pigesnes nei dyzelinas. Kol kas didžiuosiuose miestuose yra tik 4 stotys, kur autobusai pripildomi metano dujų. Viena iš dviejų šių degalų tiekimu užsiimančių bendrovių Pabradėje atidarė tyrimų centrą.
Čia vyks bandymai, kokiu santykiu į dujas įmaišyti ekologiškai švaraus ir kaloringo vandenilio, pagaminant naujus degalus – hidrometaną.
„Jei naudotume tik vandenilį, pagamintą iš vandens elektrolizės būdu, būtų brangu, užtat mes norime gaminti mišinį, kuris leistų sumažinti gamybos kaštus ir padidinti efektyvumą. Bandysim žiūrėti, kokiai mašinai koks mišinys geriausias“, – pasakoja VGTU Transporto inžinerijos katedros vedėjas dr. Saugirdas Pukalskas.
Pasak mokslininko, kitose šalyse, atliekant bandymus, į gamtines dujas primaišoma nuo 5 iki 15 procentų vandenilio. Tikimasi, kad per 2–3 metus laboratorija nustatys, kokie mišiniai tinkamiausi, pateiks siūlymus ir kokia įranga reikalinga jiems paruošti bei automobiliams užpildyti.
„Mūsų tikslas – sukurti tokią įrangą, kad vartotojai galėtų naudotis nauja kuro rūšimi, kaip dabar naudoja benziną ar dyzeliną, kad būtų patogu jį gauti, užsipilti“, – teigia „SG dujos auto“ direktorius Vidas Korsakas.