Laivybos sezonui įsibėgėjant: laivų savininkų po žiemos laukia netikėtumai

Šiltojo metų sezono pradžia žymi ir prasidedantį pramoginės laivybos sezoną. Visgi draudikai primena, kad aktyvėjant laivų eismui šalies vidaus vandenyse ir Baltijos jūroje, išauga ir nelaimingų atsitikimų, galinčių nemenkai paploninti laivų ir katerių savininkų piniginę, rizika. Kaip pastebi ekspertai, dažniausiai žalas sukelia įvairios nežymėtos kliūtys, atsiradusios po žiemos sezono, rašoma „Lietuvos draudimo“ pranešime spaudai.
Laivai ir būsimasis viešbutis ant vandens Neryje
Laivai ir būsimasis viešbutis ant vandens Neryje / Lukas Balandis / BNS nuotr.

„Po pandemijos gyventojams ėmus aktyviau domėtis pramoginiais laivais ir kateriais, Lietuvos vidaus vandenyse stebime laivų skaičiaus augimą. Remiantis oficialiais duomenimis, užregistruotų pramoginių laivų skaičius mūsų šalyje šiemet viršijo 27 tūkst.

Todėl natūralu, kad augant laivų skaičiui pastebime ir registruojamų žalų augimą. Ypač sezono pradžioje tam įtakos turi ir po žiemos neretai primiršti laivo valdymo įgūdžiai“, – sako „Lietuvos draudimo“ žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

„Lietuvos draudimo“ duomenimis, vidutinė išmoka už patirtą laivo žalą siekia 4,8 tūkst. eurų. Didžiausias žalas laivams sukelia nežymėtos ar naujai atsiradusios kliūtys – medžiai, akmenys, nuskendę objektai. Praėjusiais metais didžiausia registruota laivo žala siekė 7,5 tūkst. eurų, ji išmokėta dėl sugedusio variklio ir korpuso – žala patirta atsitrenkus į kliūtį vandenyje.

Pasak eksperto, prasidėjus naujam laivybos sezonui ne tik reikėtų pasidžiaugti galimybe pasiplaukioti, bet ir peržiūrėti ar prisiminti saugios laivybos taisykles ir patarimus.

„Mūsų šalyje žiemos sezonas gali pasižymėti šalčiais ir temperatūrų pokyčiais, dėl kurių įvairios kliūtys vandens telkiniuose gali pasislinkti ir pavasarį laivybą paversti sudėtingesne. Atėjus šiltiems orams ir padidėjus laivybos eismui taip pat gali tapti sunkiau laviruoti tarp susidariusių kliūčių, saugiai laivybai įtakos turi ir vandens lygio svyravimai vandens telkiniuose. Dėl šios priežasties labai svarbu sekti Vidaus vandens kelių direkcijos pranešimus apie galimus pavojus plaukimo metu, o patį laivą valdyti atidžiau“, – komentuoja A.Juodeikis.

Kaip pastebi ekspertas, po kiekvienos žiemos pramoginiuose laivuose atsiranda įvairių žalų, gedimų, pažeidimų, todėl laivus prieš naująjį sezoną būtina nuodugniai patikrinti ir rastus defektus sutaisyti ar pašalinti.

„Nors techninė apžiūra pramoginiams ir asmeniniams laivams, eksploatuojamiems tik vidaus vandenų plaukiojimo rajone nekomerciniais tikslais, yra neatliekama, visgi transporto priemonę reikėtų apžiūrėti savarankiškai.

Reikia išsiaiškinti, ar po žiemos sezono nėra padaryta jokios žalos ir patikrinti, ar tikrai tokiu laivu yra saugu plaukti į vidaus vandenis. Šio turto būklę rekomenduojama prižiūrėti nuolat, kad ištikus netikėtumams, netektų užsiimti viso laivo remontu“, – pažymi specialistas.

Draudimo ekspertas primena, kad įvykus pramoginio laivo žalai, būtini šie veiksmai:

  • Įsitikinti, kad turite galiojantį draudimą, pagal kurį būtų kompensuota patirta žala;
  • Atidžiai perskaityti draudimo sutartį ir pasitikrinti, ar žala patenka į draudžiamųjų įvykių sąrašą;
  • Atsižvelgti į natūralius laivų dėvėjimosi ir eksploatavimo procesus;
  • Nepamiršti pateikti žalos fotografijų ir kitų dokumentų, kurie gali būti reikalingi įrodant įvairius patirtos žalos aspektus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis