LAT: „Leonhard Weiss“ neprivalo mokėti 1,15 mln. eurų delspinigių „Autokaustai“

Vienai didžiausių šalies statybos kompanijų „Autokausta“ nepavyko prisiteisti 1,15 mln. eurų delspinigių iš Vokietijos kapitalo Estijos įmonės „Leonhard Weiss RTE“, vėlavusiai sumokėti Lietuvos įmonei už europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas–Palemonas statybą.
Kauno Palemono stotis
Kauno Palemono stotis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) kovo 28 dieną galutinai atmetė „Autokaustos“ ieškinį dėl delspinigių, nes šis klausimas laikomas išspręstu kitoje byloje, kur bendrovės ginčijosi dėl neapmokėtų darbų. LAT paliko galioti Apeliacinio teismo 2023 metų rugsėjo sprendimą.

„Pagrindo pakeisti ar panaikinti iš esmės teisėtą apeliacinės instancijos teismo nutartį nenustatyta“, – nusprendė LAT.

„Autokausta“ teismui teigė, kad netesybos ir palūkanos yra skirtingi institutai, todėl negali būti tapatinami.

„Apeliacinės instancijos teismas procesinių palūkanų, priteistų užteršto grunto byloje, ir delspinigių, prašomų priteisti šioje byloje, teisinius institutus sutapatino, tai yra nurodė, kad ieškovė („Autokausta“ – BNS) neturi teisės į sutartinius delspinigius, nes jos minimalių nuostolių atlyginimas priteistas procesinių palūkanų forma užteršto grunto byloje“, – teigė „Autokausta“.

Tuo metu „Leonhard Weiss RTE“ nurodė, kad „Autokausta“ teisės į delspinigius neturi – atlygis už užteršto grunto darbus, nuo kurių „Autokausta“ skaičiuoja delspinigius, buvo priteistas jai kaip nuostolių atlyginimas.

„Ieškovė („Autokausta“ – BNS) į teismą kreipėsi anksčiau ir teismas (...) jai priteisė procesines palūkanas. Šio ginčo atveju ieškovė neturi teisės į sutartinius delspinigius, nes jos minimalių nuostolių atlyginimas priteistas procesinių palūkanų forma“, – nusprendė LAT.

LAT 2023 metų sausį antrą kartą atsisakė priimti Estijos bendrovės skundą, todėl įsiteisėjo Apeliacinio teismo 2022 metų spalį priimta nutartis, kuri „Leonhard Weiss RTE“ įpareigojo sumokėti 2,82 mln. eurų ir 8 proc. metų palūkanas „Autokaustai“ už neatliktus geležinkelio atšakos statybų darbus.

„Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „LTG Infra“ užsakymu apie 15 kilometrų „Rail Baltica“ atkarpos rekonstrukcija baigta 2021 metų pradžioje – per Kauną iki Palemono nutiestas europinis geležinkelis, modernizuotas Kauno tunelis, įrengti keturi tuneliai automobiliams ir pėstiesiems, sutvarkyta kita infrastruktūra, įrengtos triukšmo sienelės.

Darbus už 54,8 mln. eurų atliko „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas.

„Autokausta“ į teismą dėl neatsiskaitymo kreipėsi, nes, jos teigimu, Estijos įmonė netinkamai vykdė sutartines prievoles, atsisakydama priimti atliktus naftos produktais užteršto grunto kasimo ir utilizavimo darbus bei perduoti juos užsakovei.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų