Naujasis projekto įgyvendinimo modelis numato, kad viena įmonė – „RB Rail“ – bus atsakinga už projektavimo ir statybos darbus Latvijoje. Projektavimo ir statybos funkcijų konsolidavimas vienoje įmonėje užtikrins aiškų atsakomybės pasiskirstymą, efektyvesnį koordinavimą ir spartesnį projekto įgyvendinimą. Šis modelis turėtų būti pradėtas taikyti iki šių metų pabaigos.
Šiuo metu Rygos centrinio traukinių terminalo ir Rygos tarptautinio oro uosto terminalų projektavimas ir statyba yra patikėti bendrovei „Europos Dzelzcelu Linijas“, tačiau ateityje už tai bus atsakinga bendroji įmonė „RB Rail“. Nežiūrint to, visos pasirašytos sutartys ir visi pradėti pirkimai bus įgyvendinti.
„Rail Baltica“ yra tarpvalstybinis projektas, todėl Latvija visus įgyvendinimo modelio pakeitimus turi derinti su Lietuva ir Estija.
„Rail Baltica“ integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Vykdant projektą, nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio bus nutiesta europinio standarto (1435 mm) elektrinė 870 kilometrų ilgio geležinkelio vėžė keleiviniams ir krovininiams traukiniams.
Apskaičiuotos pradinės projekto išlaidos yra 5,8 mlrd. eurų, kurių dalis finansuojama iš ES lėšų. Tikėtasi, kad projektas bus baigtas ir atidarytas eismui 2026 metais.