Tuo pačiu sprendimu tarnyba atmetė kitos konkurso dalyvės – Ispanijos „Patentes Talgo“ – skundą.
„Nežinau, ar „Patentes Talgo“ dar gali ką nors sugalvoti, kaip išvengti pralaimėjimo. Na, jie dar gali kreiptis į teismą“, – sakė tarnybos vadovė Dacė Gailė.
Susisiekimo ministras Talis Linkaitis neslėpė pasitenkinimo: „Pagaliau mes žengėme rimtą žingsnį naujų traukinių įsigijimo link“.
Tuo tarpu „Pasažieru vilcienš“ vadovas Rodžeris Janis Grigulis pareiškė, jog sutartis su „Škoda Vagonka“ bus pasirašyti tik to po, kai Latvijos vyriausybė galutinai apsispręs dėl šio sandorio finansavimo.
„Škoda“ už 32 naujus elektrinius traukinius ir jų priežiūrai reikalingą įrangą paprašė 241,88 mln. eurų, įskaitant atsarginių dalių tiekimą per pirmuosius penkerius metus bei darbuotojų apmokymą.
Iš viso šiame konkurse dalyvavo keturios bendrovės – Ispanijos „Patentes Talgo“, Šveicarijos „Stadler“, Ispanijos „Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles“ (CAF) ir Čekijos „Škoda Vagonka“.
Iš pradžių konkurso nugalėtoja buvo pripažinta „Patentes Talgo“, kuri pasiūlė 225,303 mln. eurų kainą, tačiau šį sprendimą apskundė „Škoda Vagonka“ ir CAF.
Apsvarsčiusi skundus, Latvijos viešųjų pirkimų priežiūros tarnyba uždraudė „Pasažieru vilciens“ pasirašyti sutartį su „Patentes Talgo“, todėl „Pasažieru vilciens“, peržiūrėjusi pareiškėjų siūlymus, nusprendė įsigyti traukinius iš čekų.
„Patentes Talgo“ siūloma kaina buvo mažesnė, tačiau paskaičiuotos traukinių priežiūros sąnaudos per 35 metus būtų didesnės nei Čekijos bendrovės paslaugų vertė.
Šį sprendimą apskundė „Patentes Talgo“, todėl kovo pabaigoje viešųjų pirkimų prievaizdė, išnagrinėjusi jos skundą, nurodė „Pasažieru vilcienš“ iš naujo įvertinti konkurso dalyvių paraiškas bei paskelbti galutinius rezultatus.
Tai jau trečias Latvijos bandymas iš esmės atnaujinti bei išplėsti keleivinių traukinių parką. Pirmasis konkursas prieš kelerius metus žlugo, „Stadler“ pradėjus bylinėtis su vieninteliu konkurentu konkurse – laimėtoju paskelbtu CAF. Antrasis konkursas, kuriame dalyvavo „Hyundai Rotem“ ir „Stadler“, taip pat patyrė fiasko, Latvijos susisiekimo ministerijai pripažinus, kad valstybė negali sumokėti „Stadler“ siūlyme nurodytos kainos.
„Pasažieru vilcienš“ dabar naudoja 23 elektra bei 18 dyzelinu varomų keleivinių traukinių, kurių dauguma laikomi techniškai ir morališkai pasenusiais.