Bendrovės generalinis direktorius Vytautas Štumbergas teigia, jog kol kas vyksta tik pokalbiai, sprendimai nepriimti, kol nėra informacijos apie anglių rūšį.
„Su Lenkijos kompanijomis tokie pokalbiai vyksta, jie prašo krauti. Komunikacija vyksta, pateikėme užklausą – kad atsakytų, kokios tai anglys, kokia jų struktūra. Dabar laukiame atsakymų – kai jie bus, tada bus ir sprendimai“, – BNS sakė „Klasco“ vadovas.
Pasak jo, labai taršių vadinamųjų antracitinių anglių krova Klaipėdoje neįmanoma, tuo metu stambias akmens anglis būtų galima krauti terminale ties pietine miesto dalimi.
„Jeigu antracitinės anglys, tai jokių galimybių, nes jos yra labai taršios, dulkios, labai lengvos frakcijos. Jeigu akmens anglys, bet stambi frakcija, tai, ko gero, galimybių būtų galima atrasti pietinėje uosto dalyje, Smeltės terminale. Ar norėtume krauti – pirmiausiai reikia žinoti, kokios tai anglys“, – kalbėjo V.Štumbergas.
Jo žiniomis, į Klaipėdą atvežtos anglys būtų perkraunamos į mažesnius laivus ar vilkikus ir toliau keliautų į Lenkiją.
„Anglys laivais keliautų į Lenkiją. Dalis – perkrauta į mažesnius laivus, dalis – autotransportu: kraunama į specializuotus konteinerius ir vežama“, – sakė „Klasco“ vadovas.
Pasak jo, Lenkijos įmonės siūlo „Klasco“ krauti įvairios rūšies anglis, o tai dėl griežtų Lietuvos aplinkosaugos reikalavimų neįmanoma net ir norint padėti kaimyninei šaliai.
„Pagal pirminę informaciją iš jų (Lenkijos kompanijų – BNS) vadybininkų, tai gali būti įvairios anglys – tokiu atveju, ko gero, nematau jokių galimybių. Pirmiausiai dėl aplinkosaugos. Jų labai didelis dulkėtumas, o ypač jei tai neplautos anglys. Lyg ir norisi dėl globalių ekonominių dalykų, dėl sankcijų padėti Lenkijai, bet nematau galimybių“, – kalbėjo V.Štumbergas.
Balandžio 27-ąją Rusija nutraukė gamtinių dujų tiekimą Lenkijai, kai ši atsisakė už jas atsiskaityti rubliais, todėl šalis bando energetinių išteklių atsargas užpildyti iš kitų šaltinių.
Lenkijos ministras pirmininkas Mateuszas Morawieckis praėjusį penktadienį pareiškė, kad šalyje turi būti daugiau anglių negu reikia, kad būtų galima išgyventi atšiaurią žiemą, ir pridūrė, jog, be vidaus gavybos, bus toliau importuojamos anglys iš kitų šalių, išskyrus Rusiją.
V.Štumbergas negalėjo pasakyti, iš kur į Klaipėdą galėtų atvykti Lenkijai skirtos anglys.
„Jie kol kas uždari. Kiek man žinoma, anglių kilmės šalis gali būti Afrikos šalys, gali būti Pietų Amerika“, – sakė jis.
Rusijos anglių eksportas į Lenkiją siekdavo 9–10 mln. tonų per metus, anksčiau dalis šio kuro tranzitu keliaudavo per Lietuvą ir Kaliningradą.
Nuo rugpjūčio 10-osios turėjo įsigalioti draudimas per Lietuvą vežti rusiškos kilmės anglis ir kitą kietąjį iškastinį kurą, tačiau Europos Komisijai neseniai išaiškinus sankcijų Kaliningrado tranzitui taikymą šie kroviniai galės važiuoti tik geležinkeliais, jei neviršys 2019–2021 metų vidurkio.