Pirmadienį vienas Lenkijos muitinės pareigūnas teigė naujienų agentūrai AFP, kad prie minėto punkto nusidriekė daugiau nei 40 kilometrų šimtų sunkvežimių eilė, nes kiek anksčiau šį mėnesį Lenkija pareiškė uždaranti Bobrovnikų pasienio kontrolės postą vadovaudamasi „valstybės saugumo“ sumetimais, o reaguodama į tai Maskvos sąjungininkė Baltarusija apribojo lenkų vilkikų patekimą į savo teritoriją.
Dėl to Koroščinas liko vieninteliu atidarytu krovinių transporto priemonių patikros postu, taigi vairuotojai buvo priversti laukti kelias dienas, kol galės kirsti sieną.
„Eilėje yra apie 1,9 tūkst. sunkvežimių, o tai atitinka maždaug 63 valandas laukimo“, – naujienų agentūrai AFP pirmadienį sakė Lenkijos muitinės atstovas Michalas Drusas.
Bobrovnikų pasienio punktas buvo uždarytas vasario 10 dieną, praėjus dviem dienoms po to, kai Baltarusijos teismas skyrė aštuonerių metų laisvės atėmimo bausmę lenkų ir baltarusių žurnalistui Andrzejui Poczobutui (Andžejui Počobutui), kuris kritiškai rašydavo apie prezidento Aliaksandro Lukašenkos režimą.
Minskas šį žingsnį pavadino „vienašališku“ ir „nežmonišku“, sakydamas, kad Lenkijos krovininiai sunkvežimiai dabar galės įvažiuoti ir išvažiuoti iš Baltarusijos tik per jų bendros sienos kirtimo punktus, o ne per trečiąsias šalis Lietuvą ir Latviją.
Pasak ministerijos, apribojimai galios tol, kol Baltarusijos institucijos panaikins apribojimus Lenkijos vežėjams.
Tuo pačiu metu Baltarusijos vežėjai į Baltarusiją galės vykti per Lietuvą ir Latviją.
Kiek anksčiau šį mėnesį Lenkijos policija Bobrovnikų pasienio kontrolės punkte sulaikė septynis muitinės pareigūnus, įtariamus cigarečių kontrabanda.
Ginče su Vakarais Minskas dažnai išskiria Varšuvą kaip ypatingą grėsmę. Be to, Lenkija yra tapusi iš šalies bėgančių baltarusių traukos centru.