Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Libijos avialinijos „Small Planet Airlines“ mokės už tai, kad lietuviai naudosis jų lėktuvais

Lietuvoje nutūpė du Libijos valstybinių avialinijų „Afriqiyah Airways“ lėktuvai. Jais Libija leido naudotis Vytauto Kaikario vadovaujamai „Small Planet Airlines“. Bendrovė už šiuos du orlaivius ne tik kad nemokės nuomos mokesčio, bet dar ir gaus pinigų iš „Afriqiyah“. V.Kaikaris 15min.lt papasakojo apie netikėtai atsiradusią galimybę uždirbti.
Vytautas Kaikaris
Vytautas Kaikaris / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Prieš metus, praėjusią žiemą, „Small Planet Airlines“ skraidė Libijoje – užsakymų „Afriqiyah“ turėjo daugiau, nei orlaivių jiems įgyvendinti, todėl du mėnesius, kol buvo baigiami gaminti jos orlaiviai, samdė „Small Planet Airlines“.

„Tai mūsų įgula, mūsų lėktuvai du mėnesius skraidė Libijoje, dar prieš prasidedant neramumų bangai. Tada atkeliavo jų nauji lėktuvai ir libiečiai su mumis atsisveikino“, – pasakojo V.Kaikaris.

Tačiau netrukus po to, kai bendrovę pasiekė nauji orlaiviai, Libiją užgriuvo neramumų banga, ir tie nauji lėktuvai tapo nebereikalingi.

„Tai jie sugalvojo porą savo lėktuvų atiduoti priežiūrai kažkokiai kompanijai, pageidautina Europos. Kodėl Europos? Todėl, kad jos laikosi tam tikrų orlaivių priežiūros, pilotų ir kitų standartų. Libijos ir Europos standartai šiek tiek skiriasi, todėl jie norėjo savo lėktuvus atiduoti europietiškai kompanijai“, – pasakojo V.Kaikaris.

Netrukus po to, kai bendrovę pasiekė nauji orlaiviai, Libiją užgriuvo neramumų banga, ir tie nauji lėktuvai tapo nebereikalingi.

Kam mokėti, jei gali gauti nemokamai

Taigi „Afriqiyah“ atidavė du lėktuvus „Small Planet Airlines“ su sąlyga, kad bendrovė prižiūrės lėktuvus ir apmokys bendrovės darbuotojus, kaip dirbti pagal europietiškus standartus.

„Tai yra pirmas kartais, kai ne mes nuomojamės ir mokam už lėktuvus, bet mums už juos moka. Mums moka už tai, kad juos prižiūrėtume, atliktume jų techninę priežiūrą, užtikrintume, kad įgulos, kurios jais skraido, atitinka visus reikalavimus, kad mes draudimo reikalais pasirūpintume, visais perskridimais ir pan.“, – pasakojo V.Kaikaris.

Vieną lėktuvą V.Kaikaris įdarbins Portugalijoje, kitą – Lenkijoje. Iš pradžių Libijos aviakompanija tikėjosi, kad tuos lėktuvus „Small Planet Airlines“ į orą kels iš Libijos, tačiau dėl neramumų šalyje to padaryti neįmanoma.

„Mes darysime visiškai tą patį, ką ir šiaip darome. Tai yra visiškai lygiai tos pačios poilsinės kelionės. Iš Portugalijos reikės skristi tomis kryptimis, kuriomis mes ir šiaip skrendame, viskas aplinkui Viduržemio jūrą – Ispanija, Graikija ir pan. Paskraidysime vasarą ir, jeigu politinė situacija Libijoje pagerės, šalis stabilizuosis, tada tie lėktuvai skraidys iš Libijos į Europą. Mes ir toliau juos prižiūrėsime, jais rūpinsimės, jie ir toliau bus registruoti Lietuvoje, tik įgulos bus iš Libijos“, – pasakojo „Small Planet Airlines“ vadovas.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Gaisras degalų saugykloje Tripolio pakraštyje, 2014 vasara
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Gaisras degalų saugykloje Tripolio pakraštyje, 2014 vasara

Lėktuvai „Airbus“ yra naujausi „Small Planet Airlines“ orlaivių parke – pagaminti 2010 metais: „Tai aviacijos pasaulyje čia yra kaip naujas.“

„Afriqiyah Airways“ tikisi, kad po trejų metų, kai baigsis sutartis su lietuvių bendrove, susigrąžins lėktuvus ir, susipažinę su europietiškais standartais, jau patys galės dirbti taip kokybiškai.

Pasitaikė galimybė

V.Kaikaris 15min.lt pasakojo, kad galimybė nemokamai naudotis lėktuvais ir dar gauti priemoką už svetimų lėktuvų priežiūrą pasitaikė netikėtai.

„Mes tokių projektų neturėjome ir nebuvo taip, kad mes jų ieškotume. Tiesiog palankiai susiklostė aplinkybės, atsirado tokia galimybė, libiečiai patys pradėjo rodyti iniciatyvą, kad iš mūsų tokią paslaugą norėtų gauti. Bet tai oportunistiškas dalykas, o ne mūsų strategijos dalis“, – pasakojo jis.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vytautas Kaikaris
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vytautas Kaikaris

Iš pradžių, kai dar buvo planuojama, kad lėktuvai skraidys iš Libijos, tokiais dalykais kaip degalai, bilietų pardavimai, maisto pristatymas į lėktuvus ir panašiai, turėjo rūpintis libiečiai. Taigi jie ir turėjo gauti visą pelną, o „Small Planet Airlines“ būtų uždirbusi tik iš tam tikro mokesčio už lėktuvų priežiūrą ir Libijos darbuotojų apmokymą.

„Dabar, kai situacija pasikeitė, tai turime susidėlioję tokį susitarimą, kaip išsprendžiame komercinius klausimus, bet esmė yra tokia pati“, – pasakojo V.Kaikaris.

„Small Planet Airlines“ apmoko įvairius „Afriqiyah Airways“ darbuotojus – tiek administracijos personalą, tiek, pavyzdžiui, pilotus.

„Jie davė mums sąrašą pilotų, kuriuos jie darbina nuolat, ir mes atsirinkome keletą įgulų, tada apmokėme pagal savo procedūras ir jie dabar skraidins su mumis“, – sakė jis.

Iš viso dviem naujais Lietuvoje registruotais orlaiviais skraidyti V.Kaikaris atrinko 12 pilotų.

„Jų pilotai yra labai patyrę, su „Airbus“ orlaiviais skraidę daug metų, bet jie, be abejo, turėjo praeiti mūsų visas procedūras. Mes juos visus patikrinome, jie simuliatoriuje buvo, su mūsų instruktoriais skraidė. Buvome maloniai nustebę, kad jie yra profesionalai“, – pasakojo jis. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?