Įleista simbolinė kapsulė pažymi įvairiarūšio terminalo, įsikūrusio pietinėje uostamiesčio dalyje, veiklos pradžią. Per daugiau nei pusmetį čia įrengtas mažasis terminalas, o kitą savaitę startuoja didžiojo terminalo, užimsiančio 70 hektarų teritoriją, statybos. Jį įrengus terminalo pajėgumai išaugs nuo tūkstančio iki 100 tūkstančių konteinerių per metus.
„Svarbu tai, kad čia pradeda kurtis didelis logistikos mazgas, krovinių kaimeliai. Aš labai tikiu, kad perspektyvoje turėtų atsirasti galbūt ir gamybinis klasteris“, – sakė Valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Per pastaruosius 10 metų krovinių apyvarta tarp Kazachstano ir Lietuvos išaugo daugiau nei 12 kartų. Tikimasi, kad įvairiarūšis terminalas srautus dar padidins.
„Intermodalinis terminalas aptarnaus krovinius, keliaujančius iš Vakarų rinkų į Rytų rinkas, daugiausia – į centrinę Aziją su tolimesniu paskirstymu į Kiniją ir Tolimuosius rytus“, – sakė UAB „VPA Logistics“ Baltijos logistikos centro vadovas Darius Beinoras.
Į terminalą jau dabar atvyksta kroviniai iš Amerikos bei Europos, kurie „Saulės“ traukiniu išgabenami į Kazachstaną bei Kiniją ir atvirkščiai. Laivu jie keliautų 46, o traukiniu nuvyksta per 16 dienų.
„Į Rytus vyksta plataus vartojimo prekės: gali būti nuo tabako žaliavos iki buitinės technikos. Iš Vakarų daugiau keliauja žaliavos ir kitokio pobūdžio kroviniai“, – pasakojo D. Beinoras.
Šiuo metu kartą per savaitę į Kazachstaną ir Kiniją vykstantis „Saulės“ traukinys ateityje, žadama, vyks du kartus per savaitę.