Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuva norėtų Klaipėdą prijungti prie Europos geležinkelių tinklo

Lietuva norėtų nutiesti europinės vėžės greitąjį geležinkelį nuo Kauno iki Klaipėdos jūrų uosto ir įtraukti jį į pagrindinį transeuropinio transporto tinklą (TEN-T).
Open house Vilnius:  Ekskursija po Vilniaus geležinkelio stotį ir remonto depus
Geležinkelis / Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr.

ES Transporto, telekomunikacijų ir energetikos (TTE) taryboje Briuselyje dalyvavusi susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė dėl to kreipėsi į Europos Komisijos (EK) transporto komisarę Adiną Valean, BNS informavo ministerijos atstovai.

„Tam, kad geležinkeliais sujungtume visus ES Baltijos rytinės pakrantės uostus ir sudarytume galimybes gyventojams ir kroviniams greičiau pasiekti likusią Europą, į TEN-T planus ypač svarbu įtraukti europinio standarto geležinkelio trasą ir į Klaipėdą“, – sakė L.Maskaliovienė.

Geležinkelis nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos šiuo metu yra elektrifikuojamas, tačiau jo vėžė vis dar yra rusiška – platesnė nei europinė. Likęs ruožas iki Vilniaus jau elektrifikuotas.

Klaipėdos uosto krova 2020 metais siekė apie 48 mln. tonų, tačiau 2022 metais nutrūkus „Belaruskalij“ krovinių gabenimui ji gali smukti trečdaliu.

Įgyvendinant „Rail Baltica“ iki 2026 metų pabaigos planuojama nutiesti elektrifikuotą geležinkelio liniją nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Kauno-Vilniaus ruožas jau anksčiau buvo įtrauktas į projektą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai