„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, numatoma, kad kelio sankasos, inžinerinių statinių ir jungiamųjų automobilių kelių statybos darbų vertė sieks apie 475 mln. eurų (be PVM), iš jų Neries tilto statyba – daugiau kaip 67 mln. eurų.
„Šiuo metu jau baigiami rengti atkarpos nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos techniniai projektai, baigtos konsultacijos su statybos įmonėmis dėl rangos konkursų“, – pranešime sakė už projektą Lietuvoje atsakingos „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis.
Jo teigimu, Lietuva projektui ES prašo 201 mln. eurų paramos. Dar 202 mln. eurų ES finansavimą Lietuva jau yra užsitikrinusi. ES finansuoja 85 proc. projekto vertės.
„Atsižvelgiant į tai, kad ES 2014-2020 metų daugiametė finansinė perspektyva baigiasi, „Rail Baltica“ įgyvendinti skirtos dotacijos turi būti panaudotos vėliausiai iki 2023 metų, tad šiuo atveju negalime gaišti ir norėdami užbaigti projektą laiku, turime pradėti vykdyti darbus kuo greičiau“, – sako K.Sankovskis.
Ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos bendra vertė siekia apie 977 mln. eurų, iki 85 proc. jo finansuoja ES.
Bendras „Rail Baltica“ ilgis per tris valstybes siekia 870 kilometrų: Lietuvoje – 392, Latvijoje – 265, o Estijoje – 213. Lietuvoje europinė trasa eina nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje – Pernu ir Taliną. Geležinkelį planuojama nutiesti iki 2026 metų.