Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuva prašo atidėti Mobilumo paketo priėmimą

Lietuva ir bendramintės šalys dėl koronaviruso krizės ragina Europos Sąjungos (ES) institucijas atidėti prieštaringai vertinamo vežėjų veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo svarstymą ir priėmimą, kol nesibaigs pandemija ir nebus įvertintas jos poveikis transporto sektoriui.
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Susisiekimo ministerijos pranešime teigiama, kad laišką, kuriame kreipiamasi į Europos transporto komisarę, ES Tarybai pirmininkaujančią Kroatiją ir visų ES šalių transporto ministrus, taip pat pasirašė Bulgarijos, Kipro, Latvijos, Lenkijos, Maltos, Rumunijos ir Vengrijos transporto ministrai.

„Didžioji dauguma ES transporto kompanijų yra smulkiojo ir vidutinio verslo įmonės, kurios yra itin pažeidžiamos. Esamoje sudėtingoje situacijoje ES turėtų rūpintis šių įmonių palaikymu, taip kaip yra padedama oro vežėjams nustatant naują tinkamą teisinį reglamentavimą“, – teigiama transporto ministrų laiške.

„Vietoje to, rengiamasi patvirtinti Mobilumo paketą, kurio nuostatos kartu su koronaviruso pasekmėmis suduos stiprų smūgį Europos transporto įmonėms. Šio poveikio stiprumą sunku numatyti“, – sako ministrai.

Jie atkreipia dėmesį, kad situacija transporto sektoriuje yra visiškai kitokia nei 2015 metais, kuomet buvo pradėtas svarstyti Mobilumo paketas.

Anot pranešimo, įgyvendinus Mobilumo paketo nuostatas, Europos transporto sektoriui būtų dar sudėtingiau susidoroti su sunkia ekonomine situacija, kuri yra tikėtina pasibaigus koronaviruso pandemijai.

„Neabejotina, kad ES ekonominė situacija pasibaigus koronaviruso pandemijai bus visiškai pasikeitusi. Kelių transporto sektoriui būtini nauji sprendimai, atitinkantys naują realybę“, – teigiama ministrų laiške.

„Todėl skubiai raginame nutraukti tolimesnes Mobilumo paketo teisines procedūras, atsižvelgiant į COVID-19 pandemiją bei jos poveikį kelių transporto sektoriui ir ES ekonomikai“, – teigia ministrai.

Mobilumo paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.

Bene daugiausiai diskusijų sulaukia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį.

Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių vežėjų įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.

Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.

Vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui dauguma valstybių narių pritarė gruodžio mėnesį. Dėl jo dar bus rengiamas balsavimas Europos Parlamente. Jo data dar nenustatyta, anksčiau buvo manoma, kad jis turėtų vykti ne anksčiau kaip gegužę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai