Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuva pritaria vienos transporto informacinės platformos kūrimui ES

Koronaviruso krizei ypač sutrikžius krovinių vežėjų srautus, Lietuva pritaria siūlymui kurti neoficialią platformą - joje iš vieno šaltinio galima būtų sužinoti transporto, pasienio kontrolės punktų naujienas atskirose valstybėse, pranešė Susisiekimo ministerija. 
Vilkikai
Vilkikai / Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr.

„Šiuo metu valstybės narės imasi skirtingų kontrolės priemonių, skiriasi ir jų intensyvumas, tad vieninga informacijos platforma padėtų greičiau reaguoti į besikeičiančią situaciją“, – rašoma ministerijos pranešime.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pabrėžė, kad būtina imtis priemonių skubiai praleisti greitai gendančių produktų, medicinos priemonių ir kitų svarbių prekių krovinius. Šiuo metu jie stringa patikros punktuose dėl perteklinio dokumentų pildymo ir spūsčių.

Lietuvos pozicija išsakyta trečiadienį neeilinėje ES Transporto ministrų taryboje, kurioje dalyvavo visų ES šalių ministrai ir transporto komisarė Adina-Ioana Valean.

Siekiant užtikrinti sklandų krovinių judėjimą visoje ES Lietuva pritarė EK siūlymui suvienodinti pasienio patikros procedūras ir pasiūlė reguliariai tikrinti vairuotojų sveikatą, nuolat kesitis informacija.

Pasak pranešimo, tai leistų mažinti poreikį tikrinti kiekvieną vilkiką pasienyje. Ši priemonė galėtų būti naudinga perspektyvoje, jeigu eilių problema kartotųsi.

Verslo atstovai ketvirtadienį kreipėsi į Lietuvos valdžią prašydami neatidėliotinų sprendimų, siekiant užtikrinti tolesnę vežėjų veiklą.

Vežėjai prašo Vyriausybės sustabdyti nutarimą, kuriuo nuo šių metų pradžios komandiruojamų darbuotojų dienpinigiai neapmokestinami, jei jų alga siekia 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA). Iki tol galiojo 1,3 MMA koeficientas.

„Prašome Vyriausybės ir atsakingų ministerijų (Socialinės apsaugos ir darbo bei Finansų ministerijų) sustabdyti 2019 metais spalio 16 dieną priimtą Vyriausybės nutarimo (...) dėl MMA koeficiento komandiruojamiems vairuotojams didinimo galiojimą“, – rašoma kreipimesi.

Tarptautinių krovinių vežėjai valstybinių institucijų taip pat prašo skubiai įsikišti ir spręsti kitas problemas, susijusias su vairuotojų, ypač iš trečiųjų šalių, kelionių apribojimo į darbo vietą ir atgal namo, klausimus.

Į Vyriausybę, Seimą ir kitas institucijas raštu kreipėsi Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas, Lietuvos vežėjų sąjunga ir Lietuvos pramonininkų konfederacija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų