„Rail Baltica“ liniją, kaip ir kitą šalies geležinkelių infrastruktūrą, turi valdyti vienintelis šalies viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas“, – pranešime spaudai sakė ministras.
Lietuvoje viešąją geležinkelių infrastruktūrą valdo bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.
„Siekdama ekonominio saugumo valstybė negali prarasti savarankiškumo priimant sprendimus, susijusius su infrastruktūros tinklais ir jų plėtra“, – pridūrė jis.
„Rail Baltica“ infrastruktūros valdymas bus aptartas gruodžio 6 dieną Rygoje vyksiančiame Baltijos šalių premjerų susitikime, jame dalyvaus ir transporto ministrai, TEN-T Baltijos–Šiaurės jūros koridoriaus koordinatorė Catherine Trautmann ir Europos Komisijos generalinis direktorius mobilumui ir transportui Henrikas Hololei.
Lietuva kviečia „Rail Baltica“ projekto partnerius siekti vienodo požiūrio į pagrindines infrastruktūros valdytojo funkcijas, neiškeliant jo formos kaip atskiro tikslo.
Buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis dar 2017 metų spalį pareiškė, kad „Rail Baltica“ infrastruktūra šalies teritorijoje turi priklausyti valstybei, o ne bendrai įmonei „RB Rail“. Tuomet ministras sakė tikintis, kad tokios pat pozicijos laikysis ir Latvija bei Estija.
Ankstesnė bendros įmonės „RB Rail“ vadovybė ne kartą yra deklaravusi siekį valdyti būsimą „Rail Baltica“ infrastruktūrą, kuri pagal Lietuvos įstatymus turi strateginę reikšmę šalies saugumui.
„Rail Baltica“ projektą įgyvendina bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonė „RB Rail“, kurią lygiomis dalimis valdo Lietuvos „Rail Baltica Statyba“, Latvijos „Eiropas Dzelzcela Linijas“ ir Estijos „Rail Baltic Estonia“. Įgyvendinus projektą, nuo Talino iki Lietuvos sienos su Lenkija bus nutiestas greitasis geležinkelis. Projektą numatoma užbaigti iki 2026 metų.
„Rail Baltica“ projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos narės: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir netiesiogiai – Suomija. Projekto įgyvendinimą prižiūri Europos Komisija, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės valdžios institucijos.