Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvoje ir kitose Europos šalyse – kritinis autobusų vairuotojų trūkumas

Visoje Europoje, o taip pat ir Lietuvoje, sparčiai auga miesto bei tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojų trūkumas. Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU) skaičiuoja, kad šiuo metu autobusų vairuotojams Europos šalyse yra net 105 tūkst. laisvų darbo vietų, rašoma pranešime spaudai.
Rimantas Martinavičius
Rimantas Martinavičius / Įmonės nuotr.
Temos: 1 Autobusas

Nuo 2022 m. vairuotojų trūkumas išaugo net 54 proc., o tai turi milžinišką įtaką milijonams vartotojų teikiamoms paslaugoms. Prognozuojama, kad iki 2028 m. miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojų trūkumas Europoje gali padidėti daugiau nei dvigubai.

IRU turimais duomenimis, Vokietijoje ir Prancūzijoje šiuo metu trūksta maždaug 15 tūkst., Ispanijoje – 11 tūkst., Italijoje – 10 tūkst., Didžiojoje Britanijoje – 9 tūkst., o likusiose Europos šalyse į kurias įeina ir Lietuva – daugiau nei 35 tūkst. miesto bei tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojų.

Prognozuojama, kad iki 2028 m. Europoje gali būti daugiau kaip 275 tūkst. neužpildytų miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojų darbo vietų.

Pasak Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidento ir keleivinio transporto tarybos pirmininko Rimanto Martinavičiaus, kai kurioms įmonėms Lietuvoje šiuo metu autobusų vairuotojų trūksta dešimtimis. Autobusų vairuotojų trūkumas pastaraisiais metais išties juntamas stipriau, nei anksčiau.

„Deja, bet dėl vairuotojų trūkumo, visų pirma, nukenčia šiuo metu autobusus jau vairuojantys asmenys. Gana dažnai pasitaiko atvejų, kai dabar dirbantiems vairuotojams tenka dirbti viršvalandžius, darbo krūvis yra didesnis, nei turėtų būti“, – teigia R.Martinavičius.

Asociacijos „Linava“ viceprezidento manymu, autobusų vairuotojų trūkumo problemą iš dalies spręsti padėtų atviresnės galimybės jauniems žmonėms rinktis tokią profesiją.

„Akivaizdu, kad reikėtų labiau populiarinti šią specialybę tarp jaunų žmonių. Tikėtina, kad trūkumą bent iš dalies sumažintume, jeigu leistume už autobuso vairo sėsti jaunesniems vairuotojams, negu tai galima padaryti dabar.

Štai pavyzdžiui šiuo metu asmenys, norintys įgyti D, DE kategorijų vairuotojo pažymėjimą, kuris leidžia vairuoti autobusą, privalo būti įgiję B kategorijos vairuotojo pažymėjimą ir būti ne jaunesni negu 24 metų. Bet juk jaunas žmogus iki 24 metų laukti nėra linkęs. Jis nori dirbti bei užsidirbti, tad iki to laiko persiorientuoja į kitas specialybes“, – įsitikinęs R.Martinavičius.

Skaičiuojama, kad visoje Europoje per ateinančius 5-10 metų į pensiją išeis daugiau kaip 330 000 šiuo metu dirbančių miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojų. O naujai priimamų vairuotojų skaičius yra gerokai mažesnis.

IRU skaičiavimais vos 3 proc. autobusų vairuotojų Europoje yra jaunesni nei 25 metų, daugiau nei 40 proc. autobusus vairuojančių asmenų jau yra sukakę 55 ir daugiau metų. Moterų vairuojančių autobusus yra tik 16 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs