Pasak „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus Andriaus Burbos, vilkikų patikros procedūros užtrunka, todėl vairuotojai eilėse yra priversti laukti ir po kelias paras, tačiau tai tikriausiai nėra susiję su trečiadienį paskelbta nepaprastąja padėtimi Lietuvos–Baltarusijos pasienyje.
„Dabartinį padidėjimą galima sieti su sezoniškumu, kai eilės pradeda didėti intensyvėjant krovinių srautams prieš šventinį Kalėdinį laikotarpį, nes tuomet daugiau vyksta pervežimų visomis kryptimis. Įtakos tam turi ir vis dar nebaigiamas rekonstruoti Medininkų pasienio kontrolės punktas, į kurį dažniausiai važiuoja vežėjai ir kur susidaro didžiausios eilės“, – BNS sakė A.Burba.
„Kiek tai susiję su nepaprastąją padėtimi – sunku pasakyti, nes dėl jos nėra ribojamas krovinių judėjimas“, – pridūrė jis.
Muitinės departamento atstovė Henrika Rukšėnienė BNS sakė, jog pastaruoju metu Baltarusijos muitinė neteikia oficialios informacijos dėl problemų pasienyje, tačiau Lietuva tai sieja su migrantų krize.
„Lietuvos muitinės darbuotojų, analizuojančių automobilių eiles ir jų susidarymo priežastis, pastebėjimu, matomas ryšys tarp migrantų krizės ir krovininių automobilių eilių į Baltarusiją iš Lietuvos padidėjimo, ir jie grindžia tai sulėtėjusiu Baltarusijos pasienio tarnybų darbu“, – teigė muitinės atstovė.
Naujausiais duomenimis, Medininkų pasienio kontrolės punkte šiuo metu eilė stovi 301 vilkikas (antradienį – 283), vidutinis laukimo laikais siekia 51 valandą (antradienį – 49 val.).
Šalčininkų kontrolės punkte eilėje stovi 172 krovininiai automobiliai, laukimo laikas yra maždaug 26 valandos (antradienį – 99 vilkikai, 15 val.), Lavoriškių punkte – 100 vilkikų, laukimo laikas – 22 valandos (80 vilkikų, 19 val.). Mažiausia eilė Raigardo pasienio kontrolės punkte – čia laukia 40 vilkikų, o vidutinė laukimo trukmė yra 12 valandų.