Šiuo metu asociacija „Linava“ atlieka narių apklausą, kuria siekiama išsiaiškinti, kokius finansinius nuostolius dėl pasienyje įstrigusių eilių patyrė Lietuvos transporto kompanijos, kiek jų patirta dėl sutartyse su užsakovais numatytų netesybų, kai kroviniai vėlavo, kiek nuostolių susidarė dėl prastovos dienų ir kitų einamųjų išlaidų. Taip pat laukiama narių nuomonės dėl kreipimosi į atsakingas institucijas, prašant kompensuoti patirtus nuostolius.
Kai kurie vilkikų vairuotojai eilėse praleido daugiau nei savaitę, prie jų jungiasi ir nauji, kurie su kroviniais pas užsakovus pajudėjo atstačius sugedusias Muitinės departamento IT sistemas.
Pasienyje vilkikų eilės pradėjo mažėti, bet gana lėčiau nei tikėtasi, nuo praėjusio sekmadienio, kai šeštadienį Muitinės departamentas atstatė elektroninę tranzito deklaravimo sistemą. Tai precedento neturintis atvejis, kai per savaitę niekaip neišsisklaido susiformavusios eilės pasienyje, kurios susidarė sugedus Muitinės departamento IT sistemoms.
Lietuvos vežėjai buvo priversti nebesiųsti sunkvežimių su kroviniais ir taip pažeidinėti sutartis su užsakovais, kuriose numatyti konkretūs krovinių pristatymo terminai. Dėl to jiems gresia ne tik nuostoliai, bet ir baudos, priklausomai nuo sutartyse numatytų sąlygų. Kaip jau skelbta, viena diena prastovos vilkikui kainuoja 300 eurų.